Cea de-a patra nava cu șine, cu o cantitate de 2.422 mii tone, pentru Proiectul de restructurare a cailor ferate din Moldova a sosit în portul Giurgiulești, ieri, 17 octombrie 2024.
Lucrările sunt efectuate de compania kazahă “Temirzhol Zhondeu” și presupun reabilitarea drumului de fier pe tronsonul de cale ferată Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, cu o lungime totală de 233km, pentru creșterea capacității de transport feroviar, reducerea timpului de călătorie și alinierea caracteristicilor infrastructurii feroviare a Moldovei la standardele și reglementările europene existente.
Proiectul, în sumă de peste 150mln de euro, vizează modernizarea materialului rulant și îmbunătățirea infrastructurii feroviare a CFM pentru a spori eficienta și siguranța serviciilor feroviare de-a lungul coridorului de cale ferata de Sud.
Proiectul este finanțat de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Banca Europeană de Investiții (BEI) și Uniunea Europeană.