Social

Serviciile şi programele Ministerului Muncii vor fi digitalizate

Serviciile şi programele Ministerului Muncii vor fi digitalizate

Serviciile şi programele Ministerului Muncii vor fi mai uşor accesibile şi mai transparente, prin digitalizate. Acest lucru va fi posibil datorită noului Centru Digital inaugurat astăzi în cadrul instituţiei, un proiect major de transformare în pas cu timpurile. Centrul a fost implementat de PNUD Moldova, cu sprijinul financiar al UNICEF Moldova.

Ministerul Muncii administrează acum peste 370 de servicii sociale şi doar 14 dintre acestea sunt digitalizate. Conducerea insituţiei speră să crească acest număr, astfel încât să debirocratizeze cât mai mult serviciile şi programele sociale.  


ALEXEI BUZU, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale: „Noi ne-am dat seama că Programul de compensaţii nu trebuie să devină o excepţie, dar regulă. Misiunea de bază a acestui centru digital de inovare socială este să ne asigurăm că toate celelalte programe pe care le prestăm noi trebuie să urmeze aceeaşi folosofie.”


DANIELA GASPARIKOVA, reprezentantă rezidentă PNUD în Moldova: „Sprijinul PNUD este de a stabili o protecţie socială mai eficientă şi mai accesibilă prin folosirea soluţiilor şi instrumentelor digitale şi astfel putem contribui la reforma RESTART.”


MAHA DAMAJ, reprezentantă de ţară UNICEF în Moldova: „Noi credem că aceasta este o investiţie durabilă care va avea un impact pozitiv şi pe termen lung asupra copiilor, familiilor şi asupra altor sectoare. Ministerul şi-a propus să pună digitalizarea la baza reformei RESTART. UNICEF şi PNUD şi-au unit forţele pentru a folosi resursele şi expertiza pentru a ajuta ministerul să obţină acest succes. ”


Într-o primă etapă de dezvoltare, la noul centru vor lucra 14 persoane. Dar activitatea lui s-ar putea extinde în viitor.  


ANATOL UMANEŢ, manager de proiect, PNUD : „Echipa tehnică este compusă la moment din 5 oameni. Trei oameni de la PNUD gestionează proiectul şi urmează până la sfârşitul anului să mai angajăm încă 14 dezvoltatori IT.”


VICTOR PAPANAGA, manager IT proiect: „Facem un fel de analiză care sunt cerinţele de afaceri, care sunt cerinţele importante ale instituţiei şi respectiv o transformăm în nişte procese IT care sunt cunoscute şi respectiv avem şi dashbordul în spatele dvs pe care este proiectat cam care este conceptul, cum se va lucra. Practic lucrăm la conceptul de fereastră unică.”


Înfiinţarea Centrului Digital de Inovare Socială a costat aproximativ 35 mii de dolari.

author-img_1

Iuliana Adiaconiței

Reporter