Actualitate

"Punem viitorul la adăpost". Este campania lansată la Chişinău, care-şi propune să promoveze aderarea la Uniunea Europeană

"Punem viitorul la adăpost". Este campania lansată la Chişinău, care-şi propune să promoveze aderarea la Uniunea Europeană

"Punem viitorul la adăpost". Este campania lansată ieri la Chişinău, care-şi propune să promoveze scopul de ţară al Republicii Moldova – aderarea la Uniunea Europeană. Lansarea a adunat doritori de a afla mai multe despre oportunităţile pe care le oferă familia europeană. Alături de copii, cei mari au umplut de culoare o instalație artistică în formă de aripi. Campania este organizată de Institutul pentru Politici și Reforme Europene şi de Institutul pentru Inițiative Strategice.

Prin fiecare amprentă lăsată aici, oamenii vor spune "punem viitorul la adăpost". Iar în acest caz, pentru Republica Moldova, cel mai sigur adăpost este marea familie europeană.

Tot ieri, Institutul pentru Politici și Reforme Europene a lansat un spot care susţine ideea campaniei. Iniţiativa este sprijinită de reprezentanți ai societății civile și lideri de opinie.

LUDMILA ADAMCIUC, fondatoare, Asociația Obștească "Prietena Mea" : „Poate un pic o să ne facă mai conştienţi cu privire la ce consumăm, de unde ne informăm şi ce gândim. Valorile europene merg de mână cu tot ceea ce fac zi de zi. Iar eu întotdeauna vorbesc despre cât de important este ca părinţii să fie suportul copiilor”.

Evenimentul a fost organizat cu susținerea Ambasadei Regatului Țărilor de Jos în Republica Moldova.

IULIAN GROZA, director, Institutul pentru Politici și Reforme Europene: „În timpuri în care există mulţi oameni care sunt buimăciţi de propagandă şi de ură, care încearcă să justifice războiul, este momentul ca noi, ca şi părinţi, să luăm atitudine, să comunicăm şi să protejăm viitorul copiilor noştri”.

ADRIAN ERMURACHI, co-director executiv, Institutul pentru Politici și Reforme Europene: „Noi, istoric, suntem acolo, noi trebuie să fim în această mare familie europeană, asta e partea ce ţine de geografie şi istorie. Atunci când este vorba despre servicii, calitatea vieţii a cetăţenilor, viziunea noastră ca şi ţară – evident că iarăşi ne regăsim acolo. Vorbim şi de relaţii economice, garanţii sociale şi securitate nu în ultimul rând.

Campania se va desfăşura timp de o lună. În această perioadă, oamenii sunt îndemnaţi să facă fotografii la pictura simbolică din Parcul Valea Morilor şi să distribuie spotul "Punem viitorul la adăpost".

author-img_1

Cristian Sava

Reporter