Extern

Cele mai valoroase branduri la nivel mondial. Care este singura marcă europeană din top 10

post-img
Branduri

Numai o singură marcă europeană a reușit să intre în TOP 10 cele mai valoroase branduri la nivel mondial, clasament dominat de marile companii de tehnologie americane, Apple, Google, Microsoft și Amazon, conform studiului Kantar BrandZ, realizat de firma de cercetare de piață omonimă.

Se observă că marile mărci de tehnologie Apple, Google, Microsoft și Amazon conduc autoritar topul, la diferență mare de al cincilea brand clasat, McDonald's, din sectorul restaurantelor, scrie profit.ro.

Dintre cele 10 cele mai valoroase branduri, opt sunt din SUA, unul din China și unul din Franța. Din China, regăsim pe locul șapte brandul tech Tencent, evaluat la 141,02 miliarde de dolari. Din Europa, singurul brand prezent este marca de lux Louis Vuitton - locul opt, cu o valoare de marcă estimată la 124,822 miliarde de dolari.

TOP 10 cele mai valorase branduri la nivel mondial:

APPLE - valoare de brand de 880,455 miliarde de dolari;

GOOGLE - 577,683 miliarde de dolari;

MICROSOFT - 501,856 miliarde de dolari;

AMAZON- 468,737 miliarde de dolari;

MCDONALD'S - 191,109 miliarde de dolari;

VISA - 169,092 miliarde de dolari;

TENCENT - 141,02 miliarde de dolari;

LOUIS VUITTON - 124,822 miliarde de dolari;

MASTERCARD - 110,631 miliarde de dolari;

COCA-COLA - 106,109 miliarde de dolari.

Miliardarul francez Bernanrd Arnault, care își dispută cu Elon Musk titlul de cel mai bogat om din lume, este cel care deține brandul Louis Vuitton. Că veni vorba de Elon Musk, brandul său cel mai valoros, Tesla, este pe locul 25 mondial, evaluat la 67,662 miliarde de dolari de către Kantar. Facebook-ul lui Mark Zuckerberg are o valoare de brand de 93,024 miliarde de dolari, ocupând locul 12 mondial. Tot în sfera social media, randul chinezesc TikTok ocupă locul 41, cu o valoare de marcă de 44,349 miliarde de dolari.

author-img_1

Cristian Sava

Reporter