Un nou val de mesaje frauduloase, care pretind a fi din numele Întreprinderii de Stat „Poșta Moldovei” și care conțin mesje spre site-uri dubioase, unde se solicită introducerea datelor personale. Despre aceasta anunță instituția, care subliniază că Poșta Moldovei nu solicită niciodată date bancare și nu expediază SMS-uri de corectare a adreselor.
„Vă îndemnăm să fiți VIGILENȚI. Nu furnizați date personale și nu achitați sumele solicitate”, se spune în mesajul Poștei Moldovei.
Sfaturi generale de securitate cibernetică, pentru a vă asigura că nu sunteți victima unui atac de tip „phising”:
- Fiți atenți la mesajele suspecte;
- Nu accesați linkurile și nu descărcați fișierele din mesaje suspecte;
- Verificați sursa mesajelor doar pe pagina oficială a expeditorului sau contactați organizația legitimă;
- Nu expediați informații sensibile prin SMS.
Ce să faceți în caz că ați fost victima unui atac:
- Blocați numărul de telefon de la care ați primit mesajul;
- Imediat informați banca, dacă ați introdus datele bancare;
- Monitorizați conturile bancare;
- Schimbați parolele conturilor.
În cazul în care aveți îndoieli sau doriți să verificați informația, contactați Serviciul Suport Clienți al Poștei Moldovei la numărul unic de telefon - 1310 sau la telefonul fix 022 27-00-44.
Email: informatii@posta.md.