La Chișinău a fost inaugurat un număr de telefon - 0-22-51-51-51, la care cetățenii vor putea beneficia de consiliere de specialitate în domeniul protecției drepturilor de consumator.
Centrul Unic de Apel pentru Consumatori își propune să faciliteze o comunicare directă și eficientă între consumatori și autoritățile responsabile, răspunzând rapid la reclamațiile cetățenilor și oferind consiliere de specialitate. Proiectul a demarat în februarie 2024, având durata de 12 luni, cu un buget alocat de Uniunea Europeană în valoare de 60 000 Euro.
Astfel, la numărul de telefon 0-22-51-51-51, cetățenii Republicii Moldova vor putea beneficia de consiliere de specialitate din domeniul protecției drepturilor acestora în calitate de consumatori.
Prin intermediul acestui centru, consumatorilor li se va răspunde la întrebări, de către următoarele instituții de stat:
- Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA): în domenii legate de siguranța alimentelor, băuturi alcoolice, sănătatea animalelor și plantelor;
- Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF): în domenii legate de credite/depozite, asigurări, servicii de plată și schimb valutar;
- Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE): despre furnizarea de gaze, energie electrică, apă și canalizare;
- Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC): bagaje, anulări sau întârzierile de zbor;
- Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI): serviciile de telefonie, internet și TV;
- Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC): produse și servicii nealimentare, metrologie și produse petroliere și alte reclamații generale, ce țin de autoritățile:
- Agenția Națională Transport Auto: transportul rutier;
- Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale: siguranța și accesibilitatea medicamentelor și dispozitivelor medicale;
- Inspectoratul Național pentru Supraveghere Tehnică: siguranța tehnică în construcții și instalații.
- Agenția Națională pentru Sănătate Publică: sănătatea publică, condițiile igienico-sanitare și siguranța produselor farmaceutice;
- Agenția Feroviară: transportul feroviar;
- Agenția Navală: transportul naval.
Centrul Unic de Apel pentru Consumatori va fi gestionat de Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării.