Politic

CEC precizează condițiile de difuzare a mesajelor de interes public în perioada electorală

post-img
Codul Electoral

Comisia Electorală Centrală (CEC) precizează că în perioada electorală a alegerilor generale, pot fi difuzate doar mesajele de interes public. Acestea, potrivit legislației în vigoare, sunt aprobate de CEC.

CEC atrage atenția furnizorilor de servicii media că începând cu data de 1 august curent și până în ziua în care rezultatele alegerilor vor fi confirmate de către organele competente, furnizorii de servicii media, difuzorii și distribuitorii de publicitate vor fi în drept să difuzeze doar mesaje de interes public aprobate, în mod regulamentar, de către CEC.

Totodată, CEC informează că mesajul de interes public este o formă de publicitate al cărui furnizor este o entitate din sectorul public sau organizație necomercială înregistrată în Republica Moldova și care are ca obiect promovarea obiectivelor stabilite la art.12 din Legea nr.62/2022 cu privire la publicitate, iar în context electoral ce au ca obiect promovarea valorilor democratice, a democrației participative, informarea cetățenilor cu privire la alegeri și/sau referendumuri în perioadele electorale, în conformitate cu legislația electorală, precum și cu privire la modul de exercitare de către cetățeni a drepturilor politice și electorale.

Suplimentar, Comisia atrage atenția că potrivit Legii nr. 62/2022 cu privire la publicitate, entitățile din sectorul public sunt următoarele:

a) orice autoritate publică centrală;

b) orice autoritate a administraţiei publice locale, inclusiv orice autoritate a administraţiei publice locale din unitatea teritorială autonomă cu statut special;

c) orice altă autoritate creată de stat în persoana autorităţii publice, având drept scop exercitarea atribuţiilor administrative, social-culturale şi a altor atribuţii cu caracter necomercial;

d) orice întreprindere de stat sau municipală;

e) orice societate comercială care are, în calitate de membru, una dintre entitățile prevăzute la lit. a)–d);

f) orice instituție publică sau o altă organizație necomercială ce are, în calitate de membru, una dintre entitățile prevăzute la lit. a)–d);

g) orice organizaţie comercială de drept privat ale cărei activități sunt finanţate/achitate integral sau parţial de la bugetul de stat;

h) orice altă persoană declarată, prin hotărâre de Guvern, drept entitate a sectorului public;

Toate mesajele de interes public care vor fi aprobate de CEC urmează să fie publicate pe pagina web oficială a instituției www.cec.md, la rubrica „Alegeri prezidențiale” și „Referendumul republican constituțional”.

Amintim că, pe 4 august 2023, CEC a aprobat Regulamentul privind modul de furnizare, distribuire și difuzare a publicității politice, electorale și a mesajelor de interes public (https://shorturl.at/zDTVZ).

author-img_1

Cristian Sava

Reporter