Actualitate

Start campaniei "Intră în hora digitalizării". Platforma se adreseză cetăţenilor, angajaţilor din administraţia publică locală şi oamenilor de afaceri

Start campaniei "Intră în hora digitalizării". Platforma se adreseză cetăţenilor, angajaţilor din administraţia publică locală şi oamenilor de afaceri

Agenția de Guvernare electronică a dat startul campaniei "Intră în hora digitalizării." Platforma se adreseză cetăţenilor, angajaţilor din administraţia publică locală şi oamenilor de afaceri. Campania este implementată în cadrul Proiectului "Modernizarea Serviciilor guvernamentale", finanțată de Grupul Banca Mondială în R.Moldova.

ZFR

Timp de şase luni, vor fi organizate diverse activități interactive de promovare a inovațiilor giditale la nivel local. Astăzi a fost lansată și platforma e-APL, care prevede digitalizarea serviciilor la nivel local inclusiv pentru oamenii de afaceri.

ANDREI PRISACAR, director al IP "Agenția de Guvernare Electronică": „O să reușim să transformăm serviciile digitale la nivel local în servicii electronice și doi - o să le optimizăm la maxim, chiar pe alocuri să le excludem. Deoarece atunci când datele vor fi digitalizate bine la nivel local, practic o serie de servicii o să dispară, pentru că ele vor fi prin schimb de date organizate. Și lista pe care o avem de 600 de servicii publice să o diminuăm și să transformăm serviciile în servicii pro-active”.

CĂTĂLINA PLINSCHI, secretar de stat, Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării: „Digitalizarea nu este un trend este o necesitate pe care o RM atât în procesul de dezvoltare ca un întreg cât și dezvoltarea economică.   În același timp digitalizare este cea mai eficientă metodă de a combate corupția.  În prezent, 12 instituții din cele 42, care oferă servicii pentru antreprenori și cetățeni, sunt complet digitalizate. Suntem hotărâți să ducem la bun sfârșit ceea ce ne-am propus, un stat 100% digital”.

Începând cu anul 2010, Banca Mondială ajută Republica Moldova să dezvolte un sistem eco-digital eficient.

INGUNA DOBRAJA, director de țară al Grupului Banca Mondială în Republica Moldova: „Este un moment important în agenda de transformare digitală a Moldovei.  Faptul că există posibilitatea de a beneficia de servicii sociale într-un singur loc și posibilitatea de a avea acces la aceste servicii la nivel local, în întreaga țară, aduce multe beneficii, economii semnificative și reduce cheltuielile de transport”:

În primul trimestrul al anului 2024, din cele 1,3 milioane de solicitări de servicii publice, un milion au fost în format digital.

Acest lucru înseamnă că patru din cinci antreprenori preferă serviciile online. În prezent, 60% dintre serviciile publice pentru mediul de afaceri și 50 la sută pentru cetățeni sunt disponibile în format digital, față de 38 la sută, de acum un an. Acest lucru generează economii de 1 miliard de lei anual.

author-img_1

Cristian Sava

Reporter