Social

Drumul naţional M3, Chişinău-Giurgiuleşti, este în plină modernizare

Drumul naţional M3, Chişinău-Giurgiuleşti, este în plină modernizare

Drumul naţional M3, Chişinău-Giurgiuleşti, este în plină modernizare. După patru ani de lucrări, astăzi s-au dat în exploatare 31 de kilometri de şosea, la standarde europene. Siguranţa rutieră este, astfel, îmbunătăţită iar şoferii pierd mai puţin timp în trafic.

MĂDĂLINA GUŞTIUC, jurnalist TVR MOLDOVA: „Modernizarea porţiunii de 31 kilometri din drumul naţional M3 Chişinău-Giurgiuleşti a fost finalizată. Se vor mai construi încă aproximativ 32 de kilometri de şosea, printre care şi varianta de ocolire a oraşului Vulcăneşti.”

Noul traseu al drumului M3 ocoleşte localităţile Ciumai, Greceni şi Burlăceni. Cei peste trei mii de locuitori din zonă vor avea, astfel, acces la o arteră de circulaţie modernă şi sigură, dar nu vor mai fi chinuiţi de zgomot şi praf.

MAIA SANDU, preşedintele Republicii Moldova: „Pentru locuitorii din această zonă reparaţia acestui drum este o noutate foarte bună, inclusiv pentru că va ocoli câteva localităţi şi respectiv va contribui la creşterea siguranţei cetăţenilor, dar şi va îmbunătăţi indicatorii de mediu pentru aceste localităţi. Investiţiile în infrastructură sunt foarte importante pentru dezvoltarea economică, pentru că doar cu o infrastructură modernă putem să devenim competitivi.”

SERGIU BEJAN, director general, Administraţia de Stat a Drumurilor: „Chişinău-Giurgiuleşti este un traseu foarte important. Este drumul european E577 care leagă Chişinăul de întreaga reţea rutieră, inclusiv şi reţeaua rutieră TNT foarte importantă pentru dezvoltarea economică a ţării.”

ODILE RENAUD-BASSO, preşedinte, Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare: „Pentru Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, sprijinul în domeniul infrastructurii Republicii Moldova este foarte important. La această etapă, aceste investiţii semnificative sunt importante pentru cetăţenii Republicii Moldova dar, deasemenea, sunt importante pentru securitatea regiunii.”

Lucrările au început acum patru ani dar, din cauza pandemiei, au întârziat foarte mult. Costul modernizării şoselei depăşeşte 24 de milioane de euro iar finanţarea vine de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.

author-img_1

Cristina Popescu

Reporter