Social

Cursuri pentru profesori și manageri școlari: „Cum să-i ajute pe elevi să gestioneze mai bine momentele dificile”

Cursuri pentru profesori și manageri școlari

80 de profesori şi manageri şcolari din Chişinău, Anenii Noi, Orhei şi Soroca vor învaţa cum să-i ajute pe elevi să gestioneze mai bine momentele dificile pe care le traversează. Dascălii vor prelua tehnici şi bune practici de la formatori şi le vor aplica în procesul educaţional. Este un program binevenit, spun profesorii, mai ales, pe fundalul crizelor din societate care îi afectează şi pe copii, nu numai pe cei mari.

BFCO

Instruirile din cadrul "Programului pentru o educație mai bună 2" sunt o continuare a celor desfăşurate în toamna anului 2024. De această dată, participanţilor li se oferă instrumente suplimentare pentru a-i sprijini pe elevi cum să facă faţă provocărilor educaţionale şi emoţionale din această perioadă complicată. În acest scop, atât cadrele didactice cât şi instituţiile de învăţământ au primit şi kituri cu rechizite şcolare care să ajute în acest proces.

OXANA LEVIŢCAIA, profesoară, Anenii Noi: Am venit recent în acest domeniu şi este destul de provocator. Am avut parte de lucru în grup, nu este doar despre teorie, este implicarea în proces, avem diferite activităţi.

LILIA OJOG, profesoară, mun. Chişinău: Fiecare dintre copii trece prin stres. Nici un matur nu ştie cum să iasă şi cum să-l înveţe. Acest program îi învaţă cum să treacă prin stres, cum să-şi îmbunătăţească situaţia educaţională, cum să înveţe lecţii, cum să actualizeze, cum să generalizeze.

Participanţii la aceste instruiri sunt ghidaţi de formatori cu experienţă în domeniu. VLADIMIR VOHMEANIN, formator: Noi le arătăm profesorilor cum pot ajuta pe copiii să înveţe cum să citească mai bine, cum să se concentreze mai bine, să-şi planifice timpul liber, să se pregătească pentru examenele de absolvire. Noi, pentru început, împreună cu profesorii, arătăm cât de importante sunt aceste instruiri şi tot profesorii înţeleg şi sunt mai deschişi apoi pentru a pune în practică metodele pe care le arătăm.

VERONICA MANDRIC, pedagog, Centrul Republican de Asistenţă Psihopedagogică Soroca: Programul pentru învăţare BLP1 şi BLP2 are o importanţă majoră pentru instituţiile de învăţământ din Moldova. Deoarece programul BLP1 se referă şi se aplică pentru starea de bine a elevilor şi nu numai, dar şi starea de bine a cadrelor didactice. BLP2 are scopul de a dezvolta rezilienţa pentru copiii cu dificultăţi de învăţare.

De cele două programe de instruire au beneficiat peste 10 mii de elevi şi peste 700 de profesori şi pedagogi din serviciile raionale și municipale de asistență psihopedagogică. Cursurile sunt organizate de Asociaţia "Parteneriate pentru fiecare copil" prin proiectul "Asigurarea bunăstării copiilor în instituţiile de învăţământ din Moldova".

author-img_1

Cristina Mirca

Reporter