Viceprim-ministrul și Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, a discutat, în cadrul emisiunii „Punctul pe AZi” de la TVR Moldova, despre situația complicată în care se află angajații Căii Ferate a Moldovei (CFM). Potrivit acestuia, pentru soluționarea problemelor întreprinderii, sunt necesare două tipuri de acțiuni: ale Ministerului Infrastructurii și ale CFM. Bolea a subliniat că plata salariilor angajaților este o responsabilitate exclusivă a Căii Ferate a Moldovei.
„Aproximativ 4.650 de angajați își primesc salariile. De la 37 milioane până la 40 milioane de lei este fondul salarial lunar. În total, se ridică la 100-180 milioane de lei datoriile salariale. Mai există și datorii ce urmează a fi achitate pe segmentul de plăți sociale”, a precizat ministrul.
Oficialul a precizat că Ministerul Infrastructurii a intervenit cu soluții pentru a sprijini activitatea Căii Ferate a Moldovei, inclusiv prin alocarea a 250 de tone de motorină din fondul de rezervă al Republicii Moldova.
Acestea vor asigura funcționarea întreprinderii pentru o perioadă de o lună, dacă va fi nevoie, vor urma noi livrări pentru a menține activitatea la parametri optimi.
Bolea a subliniat și proiectele de infrastructură ce urmează să fie realizate, inclusiv reabilitarea unui tronson de patru kilometri pe segmentul Frânciu-Cantemir, parte a planului de modernizare a Căii Ferate a Moldovei.
„Ministerul Infrastructurii a propus și Guvernul a susținut alocarea a 10 milioane de lei pentru achiziția de traverse. Asta înseamnă că din punct de vedere regional pornim viața într-o stație”, a declarat Bolea.
Potrivit viceprim-ministrului, în total 85 de milioane vor fi oferite CFM drept investiție în infrastructura cailor ferate, ceea ce va atrage în scurt timp venituri suplimentare.
Emisiunea integrală poate fi privită AICI: