Construcția podurilor de pe șoseau Balcani a fost prelungită cu încă jumătate de an. Proiectul e realizat în proporție de 60-70 la sută, deși urma să fie încheiat la sfârșitul lui 2024. Potrivit Administrației de Stat a Drumulului, tergiversarea vine după ce a fost modificat proiectul de canalizare și cel al rețelelor electrice.
Cea de-a doua etapă a proiectului de construcţie a podurilor de pe şoseaua Balcani urma să fie implementată în perioada 2022-2024. Pentru că autorizațiile au fost eliberate cu întârziere, lucrările au început în 2023.
NATALIA CHICU jurnalist TVR MOLDOVA: Etapa a doua a proiectului, prevede construcția a doua poduri, unul peste r.Bîc și altul peste calea ferată. Podurile vor avea două benzi de circulație și trotuar pe partea stângă. Acum se lucrează la construcția căilor de acces spre zona Pruncul, Calea ieșilor și sat. Ghidighici dar și la consolidarea albiei r.Bîc pe o lungime de 600 m.
ION PROCOPENCO responsabil tehnic, Administrația de Stat a Drumurilor: Se fac lucrări de betonare, ceea ce ține pe partea de asfalt deja am stopat lucrările căci avem sub 5 grade și normativele nu ne permit să executăm acest tip de lucrări. Se construiesc gabioanele, acestea sunt niște ziduri de sprijin de tip nou. Se lucrează la consolidarea r. Bîc, o tehnologie pioner, se numește incomat. Plusul e că se pot executa lucrări chiar și sub apă. Pe partea de drum avem cam 75 la sută execuție, pe partea de pod suntem în întârziere cam 50% plus.
Lucrările urmau să fie încheiate în 20 decembrie 2024, însă termenul a fost prelugit cu încă șase luni, din motive obiective, spun responsabilii de la Administrația de Stat a Drumurilor.
ION PROCOPENCO responsabil tehnic, Administrația de Stat a Drumurilor: Au apărut relocări de înaltă tensiune, relocări de canalizare, lucrări suplimentare de strămutare a pasajului peste calea Ferată era nevoie de stabilizat trasamentul căii ferate.
Podurile peste râul Bîc și pasajele peste calea ferată vor avea patru benzi de circulaţie pe ambele direcţii. Nodul rutier va reduce ambuteiajele din zonă și vor contribui la creșterea siguranței rutiere.
ION PROCOPENCO responsabil tehnic, Administrația de Stat a Drumurilor: Despre standarde, podul de pe partea dreaptă a fost construit, proiectat, pe normative vechi, acum partea stîngă e proiectat după normative noi , eurocoduri. Față de acea structură avem beton cu o clasă mai sus.
NATALIA CHICU jurnalist TVR MOLDOVA: Proiectul de infrastructură este unul strategic. Acesta face parte din drumul national M1 și viitoare centură de ocolire a Chișinăului. Inițial, valoarea proiectului era de 174 mil de lei, dar ulterior a crescut cu încă 9 mil lei. Natalia Chicu, Mihai Lisnic pentru TVR Moldova.