Social

Faza lucrărilor la Podul peste Prut din Ungheni. Cum se va circula până la terminarea autostrăzii?

post-img
Finalizarea lucrărilor la podul de la Ungheni este planificată pentru anul viitor

Lucrările de construcție la podul peste Prut, de la Ungheni, înregistrează circa 20% pe malul stâng și 25% pe malul drept. Finalizarea lucrărilor este planificată pentru anul viitor. În prima etapă, circulația se va desfășura pe drumurile naționale din proximitate, urmând ca ulterior, după obținerea finanțării, să fie realizată autostrada până la Ungheni, se menționează într-un comunicat al Guvernului emis cu ocazia vizitei ministrului Vladimir Bolea și premierului Alexandru Munteanu în municipiul respectiv.

La fața locului, oficialii s-au asigurat de ritmul bun al lucrărilor pe ambele maluri ale râului Prut și de încadrarea acestora în graficul stabilit. 

Astfel, pe malul dinspre Republica Moldova: au fost finalizate cele două radiere aferente culeii; a fost finalizată armarea și cofrarea elevațiilor culeei, iar turnarea betonului pentru ambele fire de circulație este realizată în proporție de 90%.

La pila situată pe malul Prutului a fost realizată incinta din palplanșe, necesară pentru radierul pilei amplasat la -4 metri față de cota râului și a început spargerea capetelor piloților.

Pe malul dinspre România: au fost finalizate cele două radiere aferente culeii; a fost finalizată armarea, cofrarea și turnarea betonului elevațiilor culeei, pentru ambele fire de circulație; incinta pentru realizarea radierului pilei a fost deja finalizată din palplanșe, au fost sparte capetele piloților, a fost armat, cofrat și turnat radierul aferent căii 1, iar cel aferent căii 2 are armarea realizată în proporție de 75%.

Lucrările au început pe 26 aprilie 2025, iar valoarea totală a proiectului este de 33 de milioane de euro.

„Podul de la Ungheni e un proiect simbolic și strategic pentru Republica Moldova. Va fi primul pod construit după mai bine de 60 ani peste râul Prut. Proiectul avansează conform planului, iar obiectivul nostru este ca podul să fie funcțional până la sfârșitul anului viitor. Acest pod va conecta Moldova de viitoarea Autostradă A8  - Târgu Mureș – Iași – Ungheni – Chișinău și la ne va integra în rețeaua europeană de transport”, a subliniat premierul Munteanu.

Podul va avea o lungime de 261 de metri și va fi alcătuit din două poduri paralele, având fiecare câte două benzi pe sens și trotuare. Totodată, Guvernul a inițiat studiile de fezabilitate pentru alte patru poduri peste Prut, care vor conecta coridoarele economice regionale.

author-img_1

Ilie Gulca

Editor