Justiție

Evidența profesiilor juridice se va face într-un registru automatizat

post-img
Evidența profesiilor juridice se va face într-un registru automatizat

Evidența profesiilor juridice - avocați, notari, executori judecătorești, administratori autorizați, mediatori, traducători și interpreți - se va face pe o platformă specializată. Cabinetul de miniștri a aprobat astăzi conceptul Sistemului informațional „Platforma Integrată a Profesiilor Juridice”.

Proiectul are drept scop implementarea modelului digitalizat de administrare a datelor despre profesiile juridice conexe. Astfel, registrele de evidență, completate manual, vor fi substituite cu registrul automatizat de prelucrare a informației, care va permite înregistrarea, evidența și generarea automată de documente.

Potrivit Ministerului Justiției, sistemul informațional de înregistrare și evidență a datelor despre profesiile juridice va contribui la modernizarea și eficientizarea activității Ministerului, instituție responsabilă de ținerea și actualizarea registrelor de stat a liber profesioniștilor, care desfășoară activități profesionale conexe justiției.

Crearea și implementarea Sistemului informațional „Platforma Integrată a Profesiilor Juridice” va asigura:

- sistematizarea datelor profesiilor juridice;

- îmbunătățirea cadrului de evidență;

- interoperabilitatea și schimbul de date cu alte sisteme informaționale.

Conceptul Sistemului informațional „Platforma Integrată a Profesiilor Juridice” a fost elaborat de Ministerul Justiției, cu suportul Agenției Statelor Unite ale Americii pentru Dezvoltare Internațională, în cadrul proiectului „Moldova – Medierea comercială și arbitraj”, implementat de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltarea și Organizația Internațională pentru Dezvoltarea Dreptului. 

author-img_1

Iuliana Adiaconiței

Reporter