Metodologia de înscriere a copiilor în clasa I a fost modificată pentru a corespunde prevederilor actelor normative și legislative în vigoare și pentru a asigura incluziunea tuturor copiilor. Noua metodologie oferă posibilități de înscriere în clasa I a copiiilor cetățenilor Republicii Moldova din diasporă, cetățenilor UE, celor străini și refugiați, inclusiv a copiilor cu cerințe educaționale speciale, precizează Ministerul Educației.
De asemenea, copiii cu cerințe educaționale speciale vor beneficia de o perioadă de tranziție de la învățământul preșcolar la învățământul primar în funcție de recomandările specialiștilor structurilor teritoriale de asistență psihopedagogică din cadrul Centrului Republican de Asistență Psihopedagogică (CRAP).
Potrivit Ministerului Educației, copiii cu cerințe educaționale speciale și/sau dizabilități, pentru care nu pot fi asigurate condițiile necesare pentru incluziunea educațională în școala din localitate, vor putea fi înscriși în instituțiile de învățământ care dispun de condițiile necesare, la solicitarea părinților.
Pentru instituțiile cu profil de arte și sport, noile modificări prevăd realizarea probelor de aptitudini în perioadele indicate și aprobate în orarul de înscriere a copiilor în clasa I.