Actualitate

Campanie caritabilă cu implicarea persoanelor publice

video

Miniștri, deputați, artiști și alte persoane publice au fost astăzi casieri, pentru o zi, la o rețea de magazine din Chișinău. Banii încasați la casele special marcate vor fi donați pentru amenajarea unei săli de joacă și lectură într-un sat din Republica Moldova. O parte din sumă va fi folosită și pentru procurarea de alimente destinate la aproape 150 de familii vulnerabile. Acțiunea caritabilă are loc în cadrul campaniei „Să fii Moș Crăciun e simplu”.

Președintele Parlamentului, ambasadorul României în Republica Moldova, deputați și miniștri au acceptat să fie ambasadori ai binelui.


„Îmi aduc și eu contribuția la această campanie foarte frumoasă, pentru copii. Trebuie să ne gândim la copii, la cei care au nevoie de ajutorul nostru, și în timpul sărbătorilor, și nu doar. Nu am mai fost casier până acum”, a declarat președintele Parlamentului, Igor Grosu.


„Unde sunt mulți, puterea crește. Este admirabil că vor să deschidă o ludotecă într-un sat și oamenii nici nu înțeleg cât de ușor poți să contribui, doar alegând casa de marcat unde este o persoană publică. Admirație pentru astfel de proiecte”, a menționat deputata Ludmila Adamciuc.


„A fost o activitate foarte intensă, nici nu am înțeles când a trecut această oră. A fost ceva nou pentru mine și m-am bucurat că am putut fi parte a unui asemenea eveniment frumos”, a spus ministrul Culturii, Cristian Jardan.


Campania i-a inspirat pe mulți cetățeni să doneze o parte din produsele cumpărate.


„Tot ce am cumpărat aici donăm. Am decis să mai sprijinim încă o dată prin direcționarea fondurilor”, a spus un participant la acțiune.


„Am avut foarte mulți clienți și mă bucur că o parte dintre cei care au trecut pe la această casă sunt colegii de la ambasadă care, prin donații personale, fac un nou proiect de caritate. Este vorba despre o donație pentru un scop nobil, pentru familiile nevoiașe din Republica Moldova”, a declarat ambasadorul României în Republica Moldova, Cristian-Leon Țurcanu.


La casele speciale de marcat au fost și actori, cântăreți sau alte vedete din Republica Moldova.


„Nu am probleme cu munca, indiferent ce trebuie să fac, atunci când este spre binele oamenilor. Ideea campaniei m-a convins din start. Sunt pentru caritate și pentru fapte bune, an de an”, a declarat actrița Daniela Burlaca.


„Este un gest extraordinar de frumos și nobil, pentru că urmărește o cauză importantă. Este o deosebită plăcere să participăm și noi la această campanie”, a spus un alt participant.


A fost organizată și o colectă de produse, împreună cu o campanie de sensibilizare, pentru a aduce magia sărbătorilor de iarnă în viața a sute de copii.


„Am luat o scrisoare de pe brad și am decis să facem o familie fericită. Sunt foarte bucuroasă și mi-am luat ambii copii ca să facem aceste cumpărături”, a spus o participantă.


„Am lansat, pentru al doilea an consecutiv, un adevărat maraton al vedetelor la casele de marcat. Ne bucurăm că tot mai multe persoane dau curs invitației noastre de a-și dedica timpul, una sau două ore, prin voluntariat”, a declarat Cristina Aramă, PR manager al rețelei de magazine.


„Suntem la cea de-a cincea ediție a campaniei «Să fii Moș Crăciun e simplu», o campanie socială în care toți banii donați în ziua respectivă ajung la copiii vulnerabili din peste 45 de localități din țară. În anii trecuți am adunat peste 400 de mii de lei și am construit o ludotecă în satul Mașcăuți. Anul acesta ne propunem să depășim această sumă”, a declarat Corina Cernat, specialist în relații publice, AO „The Moldova Project”.


Sala de joacă și lectură pentru care s-au făcut donațiile va fi construită în satul Izbiște, raionul Criuleni.

author-img_1

Daniela Danilova

Reporter