4 800 de cadre didactice și 60 000 de copii cu vârsta între 5 și 6 ani vor beneficia de resurse de învățare socio-emoțională, cum ar fi cărți și ghiduri cu activități, în cadrul Programului de învățare socio-emoțională în grădinițe. Programul are drept scop promovarea incluziunii prin intermediul materialelor didactice, precum cărți, resurse pentru lecții, ghiduri pentru planificarea activităților pentru educatori, ș.a. De asemenea, programul include resurse digitale pentru părinți și instruirea formatorilor la nivel național, precum și a educatorilor.
În prezent, 150 de Centre de Resurse din republică beneficiază de acest program. Aceste centre au fost lansate în cadrul instituțiilor de educație timpurie în octombrie 2024 de către MEC și UNICEF, ajungând la peste 30 000 copii, inclusiv copii refugiați, cu cerințe educaționale speciale sau din medii vulnerabile.
Primele rezultate în urma evaluării programului de învățare socio-emoțională în cele 150 de Centre de Resurse indică faptul că acest program încurajează dezvoltarea competențelor socio-emoționale și pune accent pe incluziune, comunicare și gestionarea emoțiilor. Educatorii au descris programul ca fiind „necesar”, „transformator” și „o bază pentru educația secolului XXI”.
Pentru a extinde și a instituționaliza programul de învățare socio-emoțională, Ministerul Educației și Cercetării anunță că, împreună cu UNICEF vor colabora pentru a sprijini formarea cadrelor didactice și asigurarea implementării educației incluzive centrate pe copil. Recent, circa 1 000 de manageri de instituții de educație timpurie și reprezentanți ai OLSDÎ au participat la o sesiune de instruire privind implementarea programului în toate grădinițele cu predare în limba română din țară.