Este o donaţie a Ministerului Educaţiei şi UNICEF. Valoarea totală a aparatelor este de 180 de mii de dolari şi sunt oferite Centrului Republican de Asistență Psihopedagogică.
Scopul inițiativei este consolidarea sprijinului pentru copiii cu nevoi educaționale speciale din Republica Moldova şi integrarea lor socială.
DAN PERCIUN, ministrul Educației și Cercetării: Părinţilor şi copiilor vreau să le spun că avem un angajament foarte conturat şi clar de a-i ajuta să se integreze în instituţiile noastre de învăţământ general. Înţelegem că trebuie să facem mai mult în acest sens, în special când vorbim de dizabilitatea severă pentru ca toate şcolile noastre să fie prietenoase şi să poată răspunde necesităţilor lor, iar acest lot de dispozitive asistive este un pas în direcţia corectă şi un început în acest sens.
MOHAMED YASSINE, specialist în educaţie la Parteneriatul Global pentru Educaţie: Susţinem Republica Moldova la nivel de sistem, în termenii de a împărtăşi cunoştinţe cu alte ţări, de a întări acest sistem pentru a fi capabili de a identifica copiii cu dizabilităţi şi de a le oferi sprijin. Nu în ultimul rând, susţinem societatea civică, întrucât noi credem că implicarea comunităţii este foarte importantă.
Tehnologiile asistive au un rol esenţial în depăşirea barierelor sociale şi ajută la îmbunătăţirea metodelor de învăţare în cazul copiilor cu nevoi speciale, susţin cadrele didactice.
NEGRU LILIA, cadru didactic de sprijin "Mihai Viteazu" din Străşeni: Acest echipament specializat care a ajuns în instituţia noastră a avut un impact major asupra dezvoltării copilului deoarece cu ajutorul lor, noi dezvoltăm atât domeniul limbajului şi comunicării, cât şi domeniul cognitiv, domeniul socio-emoţional, domeniul fizic.
"Pentru toţi copii tehnologiile sunt binevenite, iar pentru copii cu dizabilităţi senzoriale ele sunt necesare şi sunt vitale pentru a învăţa şi a face faţă într-o şcoală obişnuită."
Tehnica oferită cuprinde aparatură avansată pentru copiii cu deficienţe de vedere şi auz, precum maşini de scris, video-lupe, software-uri de citire a ecranului și tastaturi adaptate.
VIRGINIA RUSNAC, directoare Centrul Republican de Asistență Psihopedagogică: Tehnologia asistivă, care este un echipament sau un set de sisteme sau un soft, în funcţie de necesitatea copilului contribuie la dezvoltarea copilului şi la învăţare, dar nu numai. Creează posibilitate de comunicare, posibilitate de relaţionare avansată cu colegii şi creează, dezvoltă comportamente reziliente pentru copii cu cerinţe educaţionale, dar şi pentru întreaga comunitate educaţională din şcoli.
MAHA DAMAJ, reprezentantă de țară UNICEF Moldova: Pe masură ce Moldova continuă parcursul către integrarea în Uniunea Europeană, ar trebui să avanseze acest principiu, că şcoala nu este doar despre cunoştinţe, ea este un loc unde fiecare copil se simte acceptat. Astăzi facem încă un pas către această viziune.
Inițiativa este finanțată de Parteneriatul Global pentru Educație și implementată de UNICEF.