Peste 1300 de elevi din trei instituții unde învață elevi din minorități etnice beneficiază de condiții mai bune, în urma unor lucrări de modernizare în infrastructura școlară. Este vorba despre Liceul Teoretic „Todur Zanet” din satul Congaz (UTA Găgăuzia), Liceul Teoretic „Mihail Lomonosov” din municipiul Orhei, Liceul Teoretic „Alexandr Pușkin” din orașul Anenii Noi.
Investițiile s-au făcut în cadrul proiectului „EDU-PRO: Educație de calitate și protecție pentru persoanele afectate de conflicte și grupurile vulnerabile din Moldova”, implementat de Ministerul Educației și Cercetării în colaborare cu organizația WeWorld, cu sprijinul financiar al Agenției Italiene pentru Cooperare și Dezvoltare (AICS), în parteneriat cu Norwegian Refugee Council și Partnerships for Every Child Moldova.
La Liceul Teoretic „Mihail Lomonosov” din Orhei și la Liceul Teoretic „Alexandr Pușkin” din Anenii Noi, au fost complet modificate blocurile alimentare, iar la Liceul Teoretic „Todur Zanet” din Congaz s-au făcut lucrări de izolare termică a clădirii.
„Școlile au devenit mai prietenoase pentru învățare, contribuind astfel la îmbunătățirea performanțelor academice ale elevilor. Este un pas important în asigurarea incluziunii și egalității de șanse în educație”, spune Ivan Duminica, șeful Serviciului politici în domeniul relațiilor interetnice din cadrul MEC.
Totodată, în afară de modernizarea infrastructurii școlare, proiectul „EDU-PRO” a permis deschiderea a trei centre comunitare în nordul Republicii Moldova, în raioanele Soroca, Otaci și Edineț. Aceste centre servesc drept spații de socializare pentru copii, tineri și familii din diverse comunități, inclusiv ucraineni și romi. Centrele oferă servicii integrate, precum activități educaționale, consiliere psihologică și sprijin social, fiind gestionate de echipe formate din educatori, psihologi și asistenți sociali.