Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii al României, transmite că a fost desemnat câștigătorul concursului pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru contrucția a patru poduri rutiere noi peste Prut.
„SC LIKE CONSULTING SRL este câștigătorul desemnat pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru patru poduri rutiere noi peste Prut, după cum urmează: Pod nou Stânca – Costești; Pod nou Bumbăta – Leova, Pod nou Fălciu – Leca; Pod nou Raducaneni – Barboieni”, se menționează într-o postare a lui Ionel Scrioșteanu pe pagina de Facebook a acestuia.
Termenul de elaborare a studiului de fezabilitate, precizează el, este 12 luni.
Oficialul a precizat că, pentru prima dată, Guvernul României și-a asumat în programul de guvernare construirea podurilor peste Prut, iar până în 2030 numărul podurilor rutiere existente pestre Prut va fi dublat. Valoarea totală estimată pentru realizarea primei etape de proiectare a celor patru poduri peste Prut este de 1,1 milioane de lei românești fără TVA, pentru fiecare lot în parte. Sursa de finanțare este asigurată de la bugetul de stat al României.
Construcția acestor poduri peste Prut va duce la eliminarea blocajelor din punctele de trecere a frontierei; creșterea capacității de transport dintre cele două țări; realizarea conectivității Republicii Moldova cu rețelele europene de transport TEN-T; fluidizarea și optimizarea fluxului de transport mărfuri cu camioanele ce trebuie operate în Portul Constanța.
El a mai informat că este în curs de elaborare proiectul tehnic și, în scurt timp, începe construcția primul pod la nivel de autostrada pentru Prut, Ungheni – Ungheni, parte din proiectul Autostrăzii Unirii, care va avea și punct de trecere a frontierei, interconectând infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat, pe teritoriul României, și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România, pe teritoriul Republicii Moldova.