În premieră, Centrele de preluare a apelurilor de urgenţă 112 vor avea şi formatori. Aceştia vor organiza programe de pregătire pentru creşterea calităţii profesionale a angajaţilor, astfel încât situaţiile de urgenţă să fie gestionate la cele mai înalte stardarde.
Anastasia Vlas lucrează la serviciul 112 de 6 ani. A fost operator, după care şef de schimb şi acum este formator, o nouă funcţie apărută în cadrul serviciului.
ANASTASIA VLAS, formator, Serviciul 112: „Rolul principal al formatorului constă în asigurarea pregătirii corespunzătoare, eficiente şi calitative a operatorilor 112 care, respectiv, preiau apelurile de urgenţă. Instruirea continuă este pentru operatorii care au deja experienţă în domeniu şi instruirea iniţială este pentru operatorii noi angajaţi.”
La Chişinău, instruirea personalului are loc într-un spaţiu nou, dotat cu 10 staţii de lucru şi o tablă interactivă.
IGOR BALAN, şef de tură, serviciul 112: „Am intrat într-un ritm mai plăcut. Formatorii ne informează cu diferite informaţii noi, practici pe care le practicăm în fiecare zi cu ei. Dacă vorbim de diferite situaţii, chiar şi cazurile de alertă cu bombă. Este binevenită o recapitulare, momentul de reacţionare, informaţiile cerute de la această persoană.”
În procesul de instruire a personalului, un rol important îl are şi psihologul serviciului 112.
LILIANA CELCINSKI, psiholog, serviciul 112: „În fiecare zi, rolul psihologului este de a asista în sălile operatorilor, de a observa cum se simte fiecare operator. Mă strădui ca operatorii să menţină acel echilibru emoţional pe tot parcursul serviciului şi să cunoască prin care tehnici ar putea să exerseze ca să fie eficient cât mai mult timp.”
ANA CARPOVICI, purtător de cuvânt, Serviciul Unic Pentru Apelurile de Urgenţă 112: „Instituţia noastră, în această perioadă, trece printr-o perioadă de restructurare, reorganizare şi se pune foarte mult accentul pe managementul calităţii şi managementul operaţional. Ceea ce înseamnă că vrem să fim mult mai operativi, mult mai rapizi în situaţiile de urgenţă, iar cetăţenii să beneficieze de un serviciu de urgenţă atunci când se află într-o situaţie gravă.”
Menţionăm că, la centrele de preluare a apelurilor de urgenţă, activitatea se desfăşoară 24 de ore din 24, în trei ture, cu 8 operatori pe tură, în medie.