Întreprinderea de stat „Poşta Moldovei” atenţionează că în ultima perioadă se constată o creștere sporită a tentativelor de escrocherii prin intermediul SMS-urilor (atacuri de tip phishing). Aceste mesaje care induc în eroare cetățenii, solicită actualizarea urgentă a datelor sau alte informații confidențiale sub pretextul unui colet nelivrat, or, în acest context, Poșta Moldovei declară că nu solicită date bancare și nu expediază SMS-uri de corectare a adreselor, transmite MOLDPRES.
„Poșta Moldovei nu solicită date bancare și nu expediază SMS-uri de corectare a adreselor. De aceea vă îndemnăm să fiți VIGILENȚI. Nu furnizați date personale și nu achitați sumele solicitate. Ce trebuie să faceți pentru a vă proteja: nu dați click pe link-uri suspecte; verificați întotdeauna sursa accesând direct site-ul oficial al întreprinderii; nu divulgați date personale sau financiare prin SMS”, explică sursa citată.
De asemenea, întreprinderea vine cu recomandări cetăţenilor ce să facă în caz că au fost victima unui atac. „Blocați numărul de telefon de la care ați primit mesajul; imediat informați banca, dacă ați introdus datele bancare; monitorizați conturile bancare; schimbați parolele conturilor. În cazul în care aveți îndoieli sau doriți să verificați informația, contactați Serviciul Suport Clienți al Poștei Moldovei la numărul unic - 1310 sau 022 27-00-44. Email: informatii@posta.md”, relevă Poşta Moldovei.
„Vă încurajăm să fiți vigilenți și să raportați orice tentativă de înșelăciune autorităților competente”, rezumă principala autoritate poştală din ţară.