Economic

În Republica Moldova va fi creat primul terminal multimodal, cu sprijinul USAID

post-img
În Republica Moldova va fi creat primul terminal multimodal, cu sprijinul USAID

La stația feroviară Berești din municipiul Ungheni va fi creat primul terminal logistic multimodal din Republica Moldova, care va asigura conectarea țării la coridoarele de transport internaționale, transmite Moldpres.

floare carpet

La Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării a avut loc ședința Grupului de lucru interinstituțional, pentru implementarea proiectului investițional Complexul logistic Berești, în parteneriat cu programul USAID Reforme Instituționale și Structurale în Moldova, fiind demarat studiul de fezabilitate privind dezvoltarea acestei infrastructuri.

Scopul studiului de fezabilitate, efectuat în următoarele luni de către o companie internațională, este de a oferi Guvernului un tablou amplu pentru dezvoltarea terminalul logistic multimodal, care va integra toate tipurile de transportare a mărfurilor: terestră, în containere, și mărfuri generale. În baza acestui studiu, Guvernul va putea identifica investitori internaționali dispuși să dezvolte un hub regional logistic în R. Moldova.

Secretarul de stat al Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, Viorel Garaz, a menționat că dezvoltarea unui hub logistic regional la Berești va genera multiple oportunități economice pentru R. Moldova, dar și beneficii pentru țările vecine. Potrivit oficialului, investiția în dezvoltare a unui astfel de complex logistic va fi considerabilă, ajungând la câteva milioane de dolari, însă veniturile generate de această infrastructură vor fi însemnate.

Potrivit analizei inițiale a posibilităților de dezvoltare a Complexului modal Berești, în prezent în țară nu există un sistem de transport intermodal. Principalele fluxuri de marfă din R. Moldova sunt cele care tranzitează din Ucraina către Uniunea Europeană. În lipsa infrastructurii date, R. Moldova este exclusă din intensitatea schimbului de mărfuri fiind lipsită de venituri considerabile în bugetul public, iar partenerii din Est și din Vest preferă identificarea unor rute de ocolire a R. Moldova. Odată cu dezvoltarea infrastructurii logistice pentru transportul de mărfuri din țară, rutele de ocolire vor deveni mai atractive în viitor.

Potrivit Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, volumul mărfurilor transportate prin R. Moldova în ultimii doi ani a crescut considerabil, în special din Ucraina, după ce infrastructura logistică de transportare a fost afectată, odată cu criza din regiune.

author-img_1

Iuliana Adiaconiței

Reporter