Black Friday vine cu promisiuni de reduceri spectaculoase, dar și cu numeroase capcane comerciale. Deci cum putem face diferența între o ofertă reală și una înșelătoare care ne sunt drepturile în calitate de consumator și ce riscuri stau în spatele promoțiilor? Discutăm cu Tatiana Frunză, șefa Direcției Informarea Consumatorilor și Mediului de Afaceri, din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor.
„Dacă să vorbim despre ce trebuie să fie atent, indiferent de care este perioada, trebuie să fim atenți, în primul rând să achiziționăm din magazine specializate sau magazine care știm la sigur că eliberează acel bun de casă, care este foarte important atunci cât și pentru ulterioare reclamație sau chiar atunci când se deteriorează acel produs sau în cazul în care dorim să-l înlocuim sau să-l returnăm în diferite cazuri", a declarat Tatiana Frunză, șefa Direcției Informarea Consumatorilor și Mediului de Afaceri, din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor.
„Dacă să vorbim de comerț online, care totuși a luat amploare, vreau să fac un apropo atunci când au fost, sunt mărite prețurile cu două zile înainte sau mărite sau micșorate. Deci aceasta se poate stabili printr-un control inopinat sau un control planificat, pentru că aceste documente trebuie să fie păstrate maxim 10 ani în acel SRL sau de agent economic."