Politic

Partidul lui Vasile Costiuc și-a oficializat relația cu AUR

post-img
Președintele PDA, Vasile Costiuc, și liderul AUR, George Simion
Sursa foto: PDA / Facebook.com

George Simion, președintele AUR, și Vasile Costiuc, președintele Partidului Democrația Acasă, PDA, au semnat la Palatul Parlamentului un protocol de colaborare între cele două partide. Evenimentul are loc în contextul în care PDA a reușit să obțină șase mandate în legislativul de la Chișinău în urma scrutinului parlamentar din 28 septembrie.

„Evenimentul este important pentru că înseamnă și refacerea unei punți între românii din țară și cei din Basarabia. Relația a fost grav afectată, la un nivel nemaiîntâlnit în istorie, din cauza amestecului nepermis al regimului de la Chișinău în alegerile din România, dar și a lipsei de transparență a guvernului de la București privind sprijinul acordat Republicii Moldova. Asemenea răni se pot închide pentru că nu sunt adânci, nu pot diviza un popor”, se menționează într-un comunicat al formațiunii politice conduse de Vasile Costiuc.


Pe 16 octombrie, PDA a fost lipsit de alocațiile de la stat până în 2027 în urma încălcărilor admise în campania electorală pentru alegerile parlamentare din 28 septembrie 2025. Formațiunea a contestat deciziile Comisiei Electorale Centrale la Curtea Supremă de Justiție, dar a pierdut litigiile.

Citește și: Partidul lui Costiuc rămâne fără bani de la stat; CSJ a dat dreptate CEC; probele prezentate curții

În urma analizei efectuate de Comisia Electorală, s-a constatat că materialele video supuse investigației erau însoțite de hashtag-ul #vasilecostiuc, ceea ce demonstrează o asociere directă și explicită cu liderul PDA și, implicit, cu mesajul electoral promovat de formațiune. De asemenea, a subliniat Comisia Electorală că cifrele headline confirmă o activitate în favoarea concurentului electoral - 33 conturi nucleu, 400.000 de urmăritori, 42,59 milioane de afișări și 17,74 milioane de vizualizări pe #vasilecostiuc în toată perioada).


Mai mult, se menționează în analiza CEC, conturile menționate au distribuit de 1.292 de ori conținutul partidului. Astfel, a fost amplificat impactul mesajelor, spre deosebire de contul oficial al Partidului „Democrația Acasă”, care a avut 9,36 milioane de vizualizări, adică de 1,9 ori mai puțin, în toată perioada de referință.


Utilizarea repetată și sistematică a aceluiași hashtag, în corelație cu simbolurile, sloganurile și temele de campanie ale partidului, potrivit demersului CEC, relevă existența unei campanii coordonate de promovare online, având ca scop amplificarea vizibilității candidatului și a formațiunii politice în mediul virtual.

author-img_1

Ilie Gulca

Editor