Social

Noi reguli pentru evacuarea mașinilor parcate neregulamentar

Noi reguli pentru evacuarea mașinilor parcate neregulamentar

Regulile pentru evacuarea vehiculelor parcate neregulamentar s-ar putea schimba. Ministerul Afacerilor Interne proprune că doar primăriile să aibă competenţa de a sancţiona şoferii care staţionează sau parchează în locuri neauturizate. Vor mai fi stabilite clar situaţiile în care un automobil poate fi transport la o parcare specială sau pe teritoriul subdiviziunii de poliție.

În prezent, şoferii care parchează neregulamntar pot fi sancţionaţi atât de poliţie, cât şi de agenţii constatatori din cadrul administraţiei publice locale. Ministerul de Interne propune ca aceste competenţe să le aibă exclusiv primăriile. De asemenea, vor fi stabilite clar cazurile când o maşină poate fi ridicată şi dusă la o parcare specială.

OLIVIA MELNIC, purtător de cuvânt, Ministerul de Interne: Doar atunci când vehiculul staționat sau parcat pe carosabil creează risc de accident, pune în pericol siguranța publică sau afectează ordinea și securitatea traficului. Proiectul își propune să delimiteze mai clar competențele poliției și ale administrației publice locale în domeniul siguranței rutiere, inclusiv pentru a evita dublarea acestora, și anume pentru soluționarea cauzelor contravenționale privind staționarea și parcarea vehiculelor în locuri interzise.

Proiectul se afla la etapa de elaborare, după care va fi supus consultărilor publice. Până se va lua o decizie, lipsa locurilor de parcare rămâne o problemă serioasă a municipiului Chişinău.

Reprezentanţii Primăriei Chişinău susţin că vor veni cu un punct de vedere despre noul proiect atunci când acesta va fi definitivat. Anul trecut, autorităţile publice locale au propus introducerea abonamentelor pentru parcările publice din oraş, iar regulamentul urmează să fie propus spre aprobare CMC, la începutul primăverii.

SERGIU POPOVICI, şef secţie Parcări, Direcţia Mobilitate Urbană: Din momentul când regulamentul va fi pus în aplicare a parcărilor publice cu plată, noi considerăm oportun valorificarea acestor terenuri publice sub administrarea municipalităţii. Scopul regulamentului nu este acumularea resurselor financiare pentru bugetul municipal. Scopul de bază era de a demotiva cetăţenii să utilizeze unităţile de transport prin oraş.

Proiectul Primăriei prevede introducerea tarifelor pentru parcările publice din oraş. Cele mai scumpe ar urma să fie cele din centrul istoric, unde o oră ar putea să coste 20 de lei. În muncipiul Chişinău mai sunt în jur de 52 de mii de locuri de parcare private.

author-img_1

Cristina Mirca

Reporter