Politic

Aproape 300 000 de lei au cheltuit pentru promovare online primii trei candidaţi cu cele mai multe voturi în cursa electorală la Chişinău

Aproape 300 000 de lei au cheltuit pentru promovare online primii trei candidaţi cu cele mai multe voturi în cursa electorală la Chişinău

Aproape Trei Sute de mii de lei au cheltuit, pentru promovare online, primii trei candidaţi cu cele mai multe voturi în cursa electorală la Chişinău, potrivit companiei META. Ion Ceban de la Mişcarea Alternativă Naţională, Lilian carp de la PAS și candidatul socialist, Adrian Albu, susţin că sumele cheltuite se regăsesc în rapoartele financiare prezentate la Comisia Electorală Centrală.

BFCO

NICOLAE BOICO, jurnalist TVR MOLDOVA: Datele privind cheltuielile pe care le-au avut concurenţii electorali pentru promovarea pe facebook, pot fi accesate uşor, şi sunt disponibile tuturor. Cifrele se regăsesc pe pagina oficial a fiecarui candidat, în biblioteca de reclame. În acest compartiment aflăm că pentru promovarea ultimei postări sponsorizate a primarului reales, Ion Ceban, s-a achitat cel mult 100 de euro”.

Timp de o lună, cât a durat campania electorală, Ion Ceban a avut 110 postări sponsorizate. Cel mai mult, între 1000 şi 1500 de euro, a achitat pentru promovarea unui spot video publicat pe 31 octombrie.

Potrivit companiei Meta, care operează Facebook, Ion Ceban a cheltuit, timp de o lună, peste o sută de mii de lei pentru promovarea mesajelor electorale. Reprezentantul Partidului Acţiune şi Solidaritate, Lilian Carp, clasat pe locul doi după numărul de voturi acumulate, ar fi achitat peste 145 de mii de lei. În campania electorală, Carp a făcut 124 de postări sponsorizate.

Şi candidatul socialiştilor, Adrian Albu a cheltuit peste 62 de mii de lei pentru pentru promovarea pe facebook.

Contactati pentru comentarii, Lilian Carp şi Ion Ceban au transmis mesaje prin purtătorii de cuvânt.

NATALIA IXARI, purtător de cuvânt, Ion Ceban: „Toate cifrele, toate cheltuielile în campania electorală toate sunt publice în rapoartele declarate de comisia Electorală Centrală. Toţi banii sunt oficial declaraţi pe contul partidului care sunt din donaţiile făcute”.

SERGIU BEJENARI, comunicator PAS: Pentru campaniile de sponsorizare pe paginile de facebook  a PAS, pentru alegerile locale din Chişinău,  au fost cheltuiţi 290 de mii de lei. Şi aici intră, inclusiv şi pagina domnului candidat, şi pagina fracţiunii PAS din CMC, ai partidului şi altor susţinători care au susţinut candidatul Lilian Carp”.

La alegerile locale din Chişinău, Ion Ceban a acumulat 132 de mii 802 voturi, Lilian Carp 74 de mii 74, iar pentru Adrian Albu au votat 11 mii 875 de alegători.

author-img_1

Cristian Sava

Reporter