Feroviarii din nordul şi sudul Republicii Moldova au ieşit la un nou la protest. Angajaţii de la Calea Ferată cer să li se achite restanţele salariale. Manifestaţii au avut loc la Ocniţa, Bălţi şi Basarabeasca. Autorităţile susţin că încă nu au soluţii pentru plata datoriilor.
Revoltaţi că nu şi-au primit salariile încă din luna august, muncitorii de la Calea Ferată din Bălţi au protestat în faţa gării Bălți-Slobozia, cel mai important nod feroviar din municipiu și din nordul Republicii Moldova. Muncitorii sunt disperaţi, trăiesc din datorii şi nu pot să îşi întreţină familiile.
„E greu, cheltuielile sunt mari, copiii sunt şcolari. Trebuie îmbrăcaţi, de pus înainte mâncare. E greu.”
„Lucrătorul la Calea Ferată primeşte un salariu mizerabil de 4 mii de lei pe care nu-l primeşte de acum jumătate de an de zile. Cum credeţi, guvernul ar trebui să se implice?”
„Împrumut, cu nădejdea că va veni pensia şi voi plăti facturile”.
Autorităţile spun că sunt în căutarea soluţiilor.
ROMAN COJUHARI director, Agenţia Servicii Publice: „Sunt nişte acţiuni care sunt discutate cu Calea Ferată, cu Ministerul, acţiuni care trebuie să fie întreprinse astfel încât Întreprinderea de Stat să poată primi bani din buget şi întreţinerea infrastructurii”.
Recent, ministrul Infrastructurii, Vladimir Bolea declara că pentru a plăti restanţele salariale la CFM se ia în calcul vânzarea Palatului Feroviarilor din centrul Chişinăului. Conducerea întreprinderii a cerut avizul Agenţiei Proprietăţi Publice.
Ieri, preşedintele Parlamentului, Igor Grosu, a declarat că autorităţile nu au găsit bani pentru plata datoriilor şi acuză fostele conduceri de management prost.
În prezent, restanţele au ajuns la peste 191 de milioane de lei.
La începutul săptămânii, Calea Ferată a rămas şi fără director interimar, după ce, marţi, Serghei Tomşa a demisionat, fără a explica motivul. Întreprinderea are 4.865 de angajați.
REPORTER: DUMITRU PELIN