Actualitate

România a emis autorizație de construcție a Podului de la Ungheni

post-img
Podul peste Râul Prut, Ungheni

România a emis Autorizația de Construire pentru Podul de Flori peste Prut de la Ungheni, iar în următoarele zile urmează ca și autoritățile Republicii Moldova să emită o autorizație asemănătoare, pentru lucrările pe malul stâng al Prutului.

„Lucrările de execuție vor începe pe 𝟮𝟲 𝗮𝗽𝗿𝗶𝗹𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟱 și vom marca acest moment istoric pentru românii de pe ambele maluri ale Prutului prin organizarea unui eveniment simbolic chiar pe șantierul acestuia, denumit 𝗙𝗲𝘀𝘁𝗶𝘃𝗮𝗹𝘂𝗹 "𝗣𝗼𝗱𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗙𝗹𝗼𝗿𝗶", despre care voi reveni cu detalii în scurt timp”, scrie Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii al României.

Autorizație emisă de autoritățile române


Oficialul român a efectuat în ultimele luni mai multe vizite la fața locului, împreună cu autoritățile locale din Iași și reprezentanții transporturilor din Republica Moldova, pentru a discuta chestiuni organizatorice privind momentul de start al șantierului.

Principalele caracteristici ale acestui obiectiv de investiții sunt: 

- 261,20 m lungime pod nou peste Prut, din care 130,60 m pe teritoriul României, câte un pod pentru fiecare sens de circulație; 

- 2 benzi pe sens + trotuare;

- 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II);

- 8 m lățime parte carosabilă;

- 1 km lungime traseu;

- 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură;

- punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor.

Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din 𝗳𝗼𝗻𝗱𝘂𝗿𝗶 𝗲𝘂𝗿𝗼𝗽𝗲𝗻𝗲 𝗻𝗲𝗿𝗮𝗺𝗯𝘂𝗿𝘀𝗮𝗯𝗶𝗹𝗲, în valoare de peste 151,68 milioane lei, fără TVA, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF.

 Podul de Flori peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮̆𝘇𝗶𝗶 𝗨𝗻𝗶𝗿𝗶𝗶 𝗔𝟴 și va avea și punct de trecere a frontierei, care va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

author-img_1

Lidia Gorka

Reporter