Actualitate

Calea Ferată din Moldova, în colaps: Cei 4.000 de angajați ai întreprinderii nu mai vor să iasă la serviciu

Calea Ferată din Moldova, în colaps: Cei 4.000 de angajați ai întreprinderii nu mai vor să iasă la serviciu

Cei mai mulţi dintre angajaţii de la Calea Ferată din Ocniţa şi-au depus demisiile. Ei spun că nu vor mai veni la serviciu de pe 3 februarie dacă nu îşi vor primi salariile restante. Preşedintele Federaţiei Sindicale a Feroviarilor a declarat pentru TVR MOLDOVA că aceeaşi decizie ar putea s-o ia în curând şi ceilalţi 4.000 de angajaţi ai întreprinderii de stat.

ION ZAPOROJAN președinte, Federația Sindicală a Feroviarilor: „Ei au scris, conform Codului Muncii, art. 78, încetarea contractului individual de muncă, până nu o să li se achite salariul. Ei au încetat munca – înseamnă că nu merg nici trenurile. Statul iarăşi a făcut bancrut într-o întreprindere strategică. Asta e vina statului. – Cunoaşteţi dacă şi alţi angajaţi intenţionează să… - O să… paralel, fiecare o să scrie aşa cerere. Toţi, în jur de 4.000 de oameni. Am spus nu numai o dată, Calea Ferată trebuie de păstrat, acesta e un obiectiv strategic, trebuie să aibă grijă. Ei trebuiau încă în 24 februarie, când a intrat în vigoare Codul Feroviar, să aloce bani din buget, pentru întreţinerea infrastructurii şi plata pentru transportul pasagerilor”.


Ion Zaporojan a precizat că, în februarie, angajaţii de la calea ferată vor organiza mai multe proteste în faţa instituţiilor reprezentantive ale Republicii Moldova. Asta pentru că oamenii nu şi-au mai primit banii de jumătate de an, restanţele salariale depăşind 156 de milioane de lei. 


Zilele trecute, deputatul Radu Marian a declarat pentru postul nostru de televiziune că va propune alocarea unor sume de bani din bugetul de stat pentru Calea Ferată. Iar Ministerul Infrastructurii a anunţat că ia în calcul aprobarea unui mecanism de subvenţionare a întreprinderii de stat. Calea Ferată din Moldova se confruntă de mai mulţi ani cu probleme la achitarea salariilor. Situația s-a agravat considerabil din 2023, când tranzitul feroviar din Ucraina a scăzut drastic odată cu redeschiderea portului Odesa.

author-img_1

Redacția TVR Moldova

Reporter