Social

Construcția centurii de ocolire a satului Troiţa Nouă bate pasul pe loc

Șoseaua de centura
Sursa video: TVR MOLDOVA

Drumarii se chinuie, de aproape 3 ani, să termine construcţia unei şosele de aproape 7 kilometri în raionul Anenii Noi. Este centura de ocolire a satului Troiţa Nouă, începută în 2019, şi care trebuia să fie gata în 2020. Constructorul cere însă un nou răgaz şi spune că şoseaua va fi gata la anul, în timp ce localnicii se plâng că maşinile de mare tonaj circulă pe drumul îngust din sat și, din cauza vibraţiilor, le crapă pereţii caselor.

După 3 ani de la începerea lucrărilor, drumul este construit în proporţie de 70%. S-a pus asfalt pe 4 kilometri de drum și se lucrează la porțiunea rămasă. Azi dimineaţa, pe şantier erau doar cinci muncitori dar șeful lucrării susține că acum nu e nevoie de mai mult. Drumul va fi asfaltat complet până la sfârşitul anului, dar va fi dat în exploatare în vara lui 2023.

SERGIU GUŢU, diriginte de şantier: „Au fost probleme cu groapa de împrumut, doi ani practic s-a întins. Cu combustibil foarte mari întrebări au fost anul acesta. Noi şi am staţionat, am stopat lucrările fiindcă nu ne dădeau combustibil destul.  Şi conflictul acesta, de alături de lângă noi, avem probleme”.

Locuitorii din Troiţa Noua au motive de supărare.Traficul greu și condițiile proaste de circulație provoacă deseori accidente. Luna trecută, un TIR  încărcat cu lemne s-a răsturnat în curte unei case iar șoferul a murit pe loc.

NICOLAE BOICO, reporter TVR MOLDOVA: „Primul lucru pe care l-am observat atunci când am intrat în această localitate, este faptul că aproape fiecare casă este împânzită de crăpături. Se întâmplă din cauza fluxului mare de maşini. În fiecare zi, satul Troiţa Nouă este traversat de sute, sau chiar mii de unităţi de transport. O bună parte sunt maşini de mare tonaj”.

„Crapă pereţii, se prăbuşesc casele. Stai în casă şi sticlele tremură când trece o maşină de mare tonaj. Deja nu mai pot deosebi un cutremur  de faptul că trece un TIR. Totul zboară. Aici am reparat, dar a crăpat. Și aici a crăpat. Deja am obosit. Acolo sus a crăpat, dar acolo nu pot urca. Jumătate de casă am reparat, dar jumătate nu mai am puteri”.

SERGIU GALUŞCA, director adjunct al ASD: „Ideea principală este de a scoate traficul din regiunea aceea. Este un sector de drum care iarna nouă ne dau mari bătăi de cap. Şi în general sunt cheltuieli la dezăpezire. Este o pantă foarte mare acolo şi respectiv e necesar de redirecţionat traficul”.

Reprezentanţii Administraţiei de Stat a Drumurilor nu exclud că antreprenorul ar putea fi sancţionat pentru depășirea termenului de construcție. Drumul de ocolire a satului Troiţa Noua va avea o lungime de 6,6 kilometri, pe două benzi de circulaţie. Valoarea totală a proiectului este de aproxiamtiv 129 de milioane de lei, bani alocaţi din bugetul de stat. Lucările sunt făcute de aceeaşi companie care, de 7 ani, construieşte centura de ocolire de 6 kilometri a satului Bahmut, raionul Călăraşi.

author-img_1

Svetlana Cojocaru

Reporter