Social

Educația incluzivă sprijinită de noile norme de personal pentru grădinițe, aprobate de MEC

post-img
MEC

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a adoptat noi norme de personal pentru educația antepreșcolară (0-2 ani) și învățământul preșcolar (5-6/7 ani), o actualizare a reglementărilor care nu au mai fost modificate din 1999.

Printre principalele schimbări, instituțiile de învățământ vor avea posibilitatea de a angaja o gamă largă de specialiști, inclusiv psihologi, logopezi, cadre didactice de sprijin și kinetoterapeuți, pentru a sprijini integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale.

De asemenea, instituțiile de învățământ special vor beneficia de posturi precum psihopedagog, interpret în limbaj mimico-gestual, medic-oftalmolog și altele.

O altă noutate importantă este introducerea funcției de profesor de limba română în grădinițele cu predare în limba rusă. Aceasta va permite copiilor să învețe limba română încă din primii ani, contribuind astfel la dezvoltarea competențelor lingvistice și la integrarea acestora în sistemul educațional național.

În plus, pentru a spori eficiența administrativă a grădinițelor, va fi permisă angajarea de specialiști în prelucrarea datelor și personal tehnic care să asigure menținerea unui mediu sigur și sănătos pentru copii.

De asemenea, fondatorii instituțiilor vor putea suplimenta normele de personal în limita bugetului disponibil, inclusiv prin contracte pentru servicii temporare. Printre posturile care pot fi ocupate prin acest sistem se numără profesor de educație fizică, antrenor de înot, arhivar și administrator de rețea de calculatoare.

Aceste modificări vin în sprijinul unui sistem educațional mai incluziv și mai bine administrat, asigurând astfel o educație de calitate pentru toți copiii, indiferent de nevoile lor individuale.

author-img_1

Iuliana Adiaconiței

Reporter