Direcţia Educaţie a primăriei Chişinău extinde platforma educaţională digitală pe care a creat-o în timpul de pandemiei şi în care a învestit 12 milioane de lei. Autorităţile municipale îşi propun ca această bibliotecă digitală să poată fi valorificată de profesorii şi copiii din toată ţara. Va fi creată şi o aplicaţie mobilă, uşor de accesat, a acestei platforme.
Platforma educaţieinteractivă.md conţine peste 8.000 de lecţii în limba română şi rusă la disciplinele de bază studiate de elevi. În afară de conţinul curricular, au fost introduse şi tot felul de activităţi interactive, distractive sau de dezvoltare personală. Autorii spun că s-au inspirat de la platforme internaţionale on-line gratuite care au succes printre tineri.
ANATOL GREMALSCHI, doctor habilitat, profesor universitar: "Această platformă conţine instrumemte de evaluare similare celor utilizate în evaluare a elevilor denumită PISA. PISA tot a trecut la evaluarea pe calcultar şi este important ca elevii noştri să fie gata pentru astfel de forme de evaluare. PISA evaluează nu volum de cunoştinţe ci capacitatea elevului de a ale aplica în practica."
SVETLANA LUPU, profesoară: "Copii veacului 21 primesc mai multă informaţie nu prin cărţi dar mai mult la televizor, calcultor, telefon şi deja e foarte simplu şi uşor să-i aduci informaţia lor prin aceaste videouri, filme, lecţii."
Orele în clasa pot deveni mai atractive datorită resurselor digitale, doar că nu toate instituţiile de învăţământ din Chişinău au tehnologia necesară, spun profesorii. Chiar şi aşa, autorităţile muncipale din Chişinău vor să continue dezvoltarea platformei, pentru care au obţinut şi o finanţare de 700 de mii de lei moldoveneşti de la Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare şi din partea Guvernului Suediei.
ANDREI PAVALOI, şef adjunct, Direcţia Educaţie, Chişinău: "Fiecare dintre elevi accesând platforma respectivă pot învăţa cele testate în clasă, e pot pregăti de examenele de absolvire indiferent de treaptă care sunt. La fel şi cadrele didactice pot prin intermediul educaţiei interactive să-şi construiască lecţia."
ZINAIDA ADAM, coordonatoare programe, Dezvoltare Incluzivă, PNUD MOLDOVA: "Vom începe prin a elabora materiale didactive pentru fizică, scopul nostru este ca pe viitor să acoperim un şir mai mare descipline. Am considerat important să investim în acest domeniu, ori în special în contextul pandemiei s-a văzut cât de necesare sunt mijloace oferite de tehnologiile digitale."
Pe platforma educaţieinteractivă.md sunt înregistraţi acum doar 700 de utilizatori şi 1.923 de instituţii.