Cultură

MoldArte: Consumul de cultură, singura modalitate de a crește

post-img
MoldArte

Peste 50 de evenimente - conferințe pe teme de interes local, ateliere de lucru și vizite de cercetare au avut loc în cadrul Proiectului MoldArte. Organizatorii au ajuns la Soroca, Bălți și Chișinău, pentru a dezvolta noi colaborări și inițiative comune. Subiectul a fost discutat la emisiunea ,,Obiectiv Comun” de la TVR MOLDOVA.

Obiectivul principal al platformei a fost de a asigura un spațiu de comunicare, fără frontiere, pentru oamenii de cultură.

,,Există un foarte mare interes, la nivel internaţional, pentru această zonă şi cred că este şansa oamenilor de cultură de a-şi face cunoscut mesajul. Rolul culturii este evident unul important şi cred că vocea artiştilor de aici, din Republica Moldova, va fi ascultată de publicul european şi internațional”, a declarat președintele Institutului Cultural Român, Liviu Sebastian Jicman.

Proiectul MoldArte și-a propus să sprijine dezvoltarea sectorului cultural, să stimuleze participarea actorilor în abordarea problemelor sociale şi să atragă tinerii în acest domeniu.

,,Publicul trebuie structurat, fidelizat. Dacă reuşim să facem asta de la fragedă vârstă, vom putea dezvolta societatea, dar şi oferta culturală”, e de părere Liviu Sebastian Jicman .

Se doreşte continuarea proiectului, lucru confirmat atât de conducerea ICR, cât şi de reprezentanţii MoldArte.

,,Aş vrea să se treacă pârlazul de la acel ,,cred că” la ,,hai să facem”, pentru că e un proiect de perspectivă lungă şi îşi va lăsa roadele peste mai mult timp. Acum e doar o strângere de mână”, a menţionat Mirela Spataru, manager artistic MoldArte.

Emisiunea poate fi urmărită aici.

author-img_1

Cristian Sava

Reporter