Politic

Ședință cu scântei la compania Teleradio-Moldova

video

Aproape două milioane de lei a cheltuit compania Teleradio-Moldova pentru show-ul "Revelion european 2024". Suma a stârnit nemulţumirea membrilor Consiliului de supraveghere şi dezvoltare a instituţiei, care afirmă că s-a făcut risipă de bani publici pentru un produs de slabă calitate. Conducerea televiziunii, însă, apără programul de Revelion şi spune că o parte din banii pentru realizarea lui provin din publicitate.

ZFR

Într-o întâlnire a conducerii companiei Teleradio-Moldova cu membrii Consiliului de Supraveghere şi Dezvoltare s-a pus în discuţie raportul privind cheltuielile pentru "Revelionul European 2024". Mai exact, membrii Consiliului au cerut lămuriri privind cei 154 de mii de lei care s-ar fi dat pentru masa de Revelion ce apare în imagini. Alte 720 de mii de lei s-au plătit pentru interpretarea unor melodii în cadrul programului. Iar premierea angajaților televiziunii naţionale a costat încă 220 de mii de lei.

CHELTUIELI TELERADIO-MOLDOVA DE REVELION

154 mii lei - masa de Revelion

720 mii lei - interpretarea unor melodii

220 mii lei - premierea angajaţilor

ZFR

SURSA CSD "Teleradio-Moldova"

ARCADIE GHERASIM, preşedinte, Consiliul de supraveghere şi dezvoltare "Teleradio-Moldova": „Pe mine mă interesează câţi de eficienţi au fost aceşti bani. Atât! Şi mă interesează dacă nu cumva s-au plătit bani prea mulţi pentru servicii slabe. Pentru scenariu care practic nu a fost relevant, vroiam să aflu personal cât s-a plătit, pentru că scenariu acela nu merita nicio mie de lei. Pentru prezentatori nu aş fi dat nicio copeică.”

Vlad Ţurcanu, directorul general al companiei Teleradio Moldova, susţine că instituţia e atacată pentru că a îndrăznit să facă producţie locală. Ba mai mult, conducerea televiziunii de stat afirmă că jumătate din banii cheltuiţi pentru Revelion au provenit din publicitate.

VLAD ŢURCANU, director general, Teleradio-Moldova: „CSD încearcă să ceară mai multe detalii, noi însă încercăm să fim corecţi cu angajaţii noştri cărora le acordăm premii, cu partenerii noştri din afara instituţiei cu care încheiem contracte, pentru ca să nu dezvăluim nici secrete comerciale, nici date cu caracter personal. Rămânând bineînţeles tot timpul opţiunea pentru organele de control, cum ar fi Curtea de Conturi, care oricând poate să verifice toată documentaţia pe care am elaborat-o cu ocazia acestei emisiuni şi cu alte ocazii.”

Săptămâna viitoare, directorul general al companiei Teleradio-Moldova urmează să prezinte în Parlamentul Republicii Moldova un raport privind la cheltuirea fondurilor primite de instituţie din bugetul de stat.

author-img_1

Svetlana Carțîn

Reporter