Fracţiunea PAS din Consiliul Municipal Chişinău îl acuză pe primarul Ion Ceban de complicitate în afaceri ilegale cu firma de publicitate EpaMedia şi de intenţii comune de a deposeda bugetul Chişinăului de 66 de milioane de euro, cerute de companie prin arbitraj.
Într-un briefing de presă, deputatul Lilian Carp a declarat că există dovezi că agentul economic şi Ceban au acţionat, până acum, mână-n mână. Într-un comunicat al Primăriei Chişinău se spune că s-a ajuns în această situaţie din cauza erorilor în administrarea unui contract de parteneriat public-privat semnat în 2007.
LILIAN CARP deputat PAS: Acţiunile EpaMedia, care construieşte mai multe staţii şi în aceste staţii o să vedeţi amplasată publicitatea primăriei. Desigur, când a apărut scandalul în aceste zile, toată această publicitate dispare din staţiile construite de Epamedia pentru a nu arăta legătura dintre Ceban şi Epamedia. Dar noi vedem, totul rămâne.
Potrivit lui deputatului Lilian Carp, municipiul Chișinău ar putea pierde peste 66 de milioane de euro în urma unui litigiu de judecată cu Epa Media, cauzat de erori și omisiuni în administrarea unui contract de parteneriat public-privat semnat în 2007.
Carp cere convocarea de urgență a unei ședințe a Consiliului Municipal Chișinău şi spune că a solicitat procuraturii să se autosesizeze și să investigheze legalitatea semnării și prelungirii contractului cu Epa Media.
În replică, primăria Chişinău a emis un comunicat în care susţine că s-a ajuns în această situaţie din cauza administraţiilor anterioare.
REACŢIA PRIMĂRIEI CHIŞINĂU Primăria Chișinău are foarte multe procese din trecut, cu semne riscante pentru municipalitate. Acestea sunt din anii precedenți, până la mandatul primarului Ion Ceban. (...) În ultimii ani s-au întreprins toate măsurile pentru a evita prejudicierea bugetului municipal. Executivul Primăriei mereu a acționat la acest subiect și public a comunicat despre soluționarea extrajudiciară a acestui contract de PPP, semnat în 2007.
Din cele 66 de milioane de euro, cerute prin arbitraj de compania de publicitate Epa Media, două milioane ar reprezenta investițiile companiei, iar restul, 64 de milioane de euro, ar fi despăgubiri pentru profit ratat.
Suma reprezintă aproximativ 12 la sută din bugetul anual al oraşului.