Economic

Vânzările de șampanie au scăzut din nou în 2023

Vânzările de șampanie

Marii jucători din domeniul șampaniei au avut de suferit odată cu debutul pandemiei. Vânzările au scăzut, dar producătorii de șampanie au lucrurile sub control. Asta a anuntat o asociație profesională din Franța, citată de hotnews.ro.

Anul trecut, vânzările de șampanie franțuzească au înregistrat o ușoară scădere, fiind livrate un total de 299 de milioane de sticle, cu 8,2% mai puține decât în recordul anului 2022. Mai ales în Franța, livrările au scăzut la cel mai redus nivel din ultimele decenii, cu excepția anului 2020, când restricțiile pandemice au avut un impact major.

Cu toate acestea, producătorii de șampanie nu sunt îngrijorați. Ei au adoptat o strategie inteligentă, concentrându-se pe comercializarea produselor mai scumpe, chiar dacă cantitatea vândută este mai mică. Această orientare către segmentul de vârf, în special în cazul exporturilor, a permis menținerea cifrei de afaceri deasupra pragului de șase miliarde de euro, depășit pentru prima dată în 2022.

Deși piața națională a suferit din cauza inflației care a afectat bugetele gospodăriilor, exporturile au continuat să prospere. Acum, acestea reprezintă mai mult de 57% din vânzările totale, față de 45% în urmă cu zece ani.

După o creștere semnificativă a cererii în urma eliminării restricțiilor pandemice, industria produselor de lux, inclusiv șampania franțuzească, a revenit la normalitate. Chiar dacă vânzările au înregistrat o ușoară scădere, aceasta este văzută ca o „revenire la normalitate” după anul record din 2022.

În concluzie, producătorii de șampanie franțuzească nu sunt deloc îngrijorați. Cu o abordare strategică și o atenție deosebită la segmentul de vârf, aceștia continuă să ofere bucurie și strălucire în paharele noastre, indiferent de cifrele de vânzare.

author-img_1

Cristina Mirca

Reporter