Social

Republica Moldova, destinație secretă pentru zeci de turiști italieni

video

Republica Moldova a fost destinaţia secretă pentru 135 de turişti, jurnalişti şi bloggeri italieni. Punctul de plecare a fost Aeroportul Fiumicino din Roma, iar ţara unde au ajuns a fost dezvăluită abia la aterizare. Acţiunea face parte dintr-o campanie de promovare a ţării ca destinaţie turistică şi este organizată de Agenţia de Investiţii.

La ieşirea din avion, turiştii italieni au fost întâmpinaţi cu pâine şi cu sare. Ei ne-au mărturisit că abia aşteaptă să descopere Republica Moldova.


IVAN, turist: Nu am ştiut absolut nimic despre destinaţie. De fapt, m-am aşteptat la un loc total diferit, nu m-am aşteptat la Moldova, dar sunt fericit că sunt aici. Ce cunoşti despre ţara noastră? -Nu cunosc prea multe, dar este o destinaţie pe care mi-am dorit să o vizitez de câteva ori. Este a 52-a ţară pe care o vizitez. Nu cunosc prea multe, dar sunt foarte curios să o descoper.


FRANCESCA, turist: Am fost aici şi anul trecut, însă doar la Chişinău. Sunt entuziasmată să vizitez şi alte zone şi să descoper alte locuri. Aveţi foarte bune vinuri pe care le-am şi gustat. Data trecută am văzut că aveţi muzee foarte frumoase, iar oraşul are o atmosferă plăcută şi îmi place mult.


MATILDA ŞI EMA, turişti: Suntem surprinse cu adevărat, dar şi foarte fericite pentru că nu am mai fost aici niciodată. Cunoaştem că aici sunt vinuri bune şi suntem curioase să le degustăm!


Timp de trei zile, cei 135 de oaspeţi vor descoperi locurile emblematice ale Republicii Moldova: vor explora beciurile subterane, vor participa la ateliere tematice și vor trăi experiențe autentice ale culturii și ospitalității moldovenești.


IRINA TOLSTOUSOV, director adjunct, Agenţia de Investiţii: Ne-am gândit de ce nu ar fi Republica Moldova următoarea ţară pe lista ţărilor cu destinaţie necunoscută. Avem într-adevăr o agendă foarte plină. Ei vor pleca duminică acasă, iar în aceste patru zile ne-am asigurat că ei vor cunoaşte toate elementele ce fac din Moldova destinaţie interesantă. Vor cunoaşte gastronomia Republicii Moldova, oferta sa vitivinicolă, turismul de aventură, turismul istoric, vor vizita foarte multe locaţii în care îşi vor face o impresie despre Republica Moldova la general,d ar şi vor avea foarte multe activităţi practice.


SALVATORE IMPERIALE, manager comunicare, companie aeriană: Acest proiect a apărut acum câţiva ani, iar acum suntem la cea de-a patra ediţie. Este foarte popular în toată lumea, în special, în Italia. Pentru pasagerii italieni, această destinaţie va fi cu adevărat o descoperire. Când am aterizat şi am descoperit acest loc minunat, ei au exclamat câteva minute. Au fost surprinşi, dar fericiţi. Cu siguranţă se vor distra!


Campania este realizată cu sprijinul Agenției de Investiții, Ministerului Culturii al Republicii Moldova, Oficiului Național al Turismului, în parteneriat cu o companie aeriană low cost.


REPORTER: MĂDĂLINA COCIU Imagine: Mihai Lisnic

author-img_1

Redacția TVR Moldova

Reporter