Am intrat în ultima lună de toamnă aşa că şoferii au început să se pregătească pentru sezonul rece. Asta spre bucuria proprietarilor de serviceuri auto şi de vulcanizări, unde s-au format rânduri lungi de maşini ce aşteaptă înlocuirea anvelopelor de vară cu cele de iarnă. Cei care nu îşi echipează vehiculele corespunzător condiţiilor meteo riscă amenzi de peste 3.000 de lei, persoanele fizice, şi peste 12 mii de lei, persoanele juridice.
Specialiştii spun că anvelopele de vară îşi pierd din calităţile de frânare odată ce temperatura scade sub 7 grade Celsius. Pe lângă asta, cauciucurile de iarnă asigură o aderenţă mai bună în condiţii de carosabil acoperit cu zăpadă şi gheaţă.
LIVIU JALBĂ, manager vânzări, magazin de anvelope: „Un set de cauciucuri premium poate costa între șapte și opt mii de lei, iar în unele cazuri, chiar până la șaptesprezece mii, depinde de mărimea cauciucului. –Şi cele mai ieftine? – Cele mai ieftine circa 2500 și 3000 de lei. Dacă optăm pentru produse din China, durata de utilizare este de aproximativ trei sau patru sezoane, în timp ce anvelopele premium pot rezista șase sau șapte sezoane, dar nu mai mult de atât.”
Pe lângă înlocuirea anvelopelor, în pregătirea pentru sezonul rece, cel mai greu pentru şoferi, intră şi alte operaţiuni tehnice.
Legea nu stabilește o perioadă exactă pentru utilizarea anvelopelor de iarnă, ci impune folosirea acestora pe carosabilul acoperit cu zăpadă, gheață sau polei. De asemenea, începând cu 1 noiembrie, conducătorii auto trebuie să folosească luminile de întâlnire și pe timp de zi în localităţi, pentru a spori vizibilitatea în trafic, măsura fiind valabilă până pe 31 martie.