Actualitate

CFM anunță că un nou lot de șine a ajuns în Portul Giurgiulești. Liniile de cale ferată din R. Moldova sunt cea mai mare problemă a întreprinderii

post-img
sursa foto: CFM

Pe 10 ianuarie 2025, în Portul Internațional Liber Giurgiulești a sosit din Kazahstan încă o navă cu 3.100 de tone de șine destinate reparației capitale a liniilor de cale ferată din Moldova. Liniile de cale ferată sunt cea mai mare problemă a întreprinderii, care determină o viteză de circulație de 50 de kilometri pe oră, iar pe unele segmente de cinci kilometri pe oră.

BFCO

Lucrările de proiectare și reabilitare a tronsonului de cale ferată Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, cu o lungime totală de 233 de kilometri, sunt efectuate de compania kazahă „Temirzhol Zhondeu”.

sursa foto: CFM

Potrivit CFM, proiectul de restructurare a căilor ferate din Moldova în valoare de peste 150 de milioane de euro vizează îmbunătățirea infrastructurii feroviare și modernizarea materialului rulant pentru a spori eficiența și siguranța serviciilor feroviare de-a lungul coridorului de cale ferată de Sud. Proiectul este finanțat de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Banca Europeană de Investiții (BEI) și Uniunea Europeană.

sursa foto: CFM

Conform unui raport cu privire la situația economică și financiară a Căii Ferate din Moldova pentru 2019-2020, căile ferate sunt cea mai mare problemă a întreprinderii. Pe căile ferate din Moldova se circulă cu o viteză medie de 50 de kilometri pe oră. 

În unele locuri, viteza de circulație este de 5-25 de kilometri pe oră. În consecință, în perioada 2017-2020, a crescut numărul de restricții de la 141 la 174, iar lungimea acestor segmente a crescut cu 93 de kilometri. Majoritatea numărului de restricții se datorează lipsei de investiții în reparația curentă a infrastructurii, care afectează negativ starea tehnică a materialului rulant și creșterea consumului de motorină. 

author-img_1

Cristina Mirca

Reporter