Social

Inspectorii de la Protecţia Consumatorilor vor merge la benzinării pentru a verifica calitatea produselor şi dacă angajaţii nu înşeală şoferii la pompă

Inspectorii de la Protecţia Consumatorilor vor merge la benzinării pentru a verifica calitatea produselor şi dacă angajaţii nu înşeală şoferii la pompă

Inspectorii de la Protecţia Consumatorilor au început o campanie de informare. Ei vor merge la benzinării unde vor verifica calitatea produselor petroliere şi dacă angajaţii nu înşeală şoferii la pompă. Anual, la Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor ajung peste o mie de reclamaţii din partea cetăţenilor. În 30 la sută dintre cazuri oamenii se plâng de calitatea şi cantitatea combustibilului.

Astăzi, inspectorii au mers la o benzinărie din sectorul Buiucani din Chişinău. Cu ajutorul unui aparat, au verificat dacă agentul economic nu înşeală consumatorul la pompă.

„Rezultatul este deja exact. Reieşind din acest considerent, consumatorul nu este amăgit la pompă. Este măsurarea exactă - la zero. Reise că e foarte bine!”

Ulterior, inspectorii au verificat calitatea gazului petrolier lichefiat şi a combustibilului, iar rezultatele au fost bune.

„Suntem dotaţi cu un mini scaner care este etalonat pentru toţi parametrii de mediu. Urmează să efectuăm nişte probe ca să vedem calitatea produsului petrolier pentru benzină.”

„În fiecare lună verificăm ca să nu fie erori. Atât la cantitate, cât şi la calitate. Niciodată nu am avut plângeri de calitate sau cantitate.”

„Eu permenent mă conformez tuturor cerinţelor şi nu încălcăm legea. Ne străduim să fie totul ok.”

„La această etapă, agenţii economici nu sunt amendaţi. Dacă nu vor rezolva problemele identificate de inspectori, ei vor fi traşi la răspundere, în conformitate cu legislaţia.”

VLADIMIR OPREA, şef serviciu, ISSPNPC: „Cele mai frecvente încălcări admise de geneţii economici sunt înselarea la pompă şi rpoduse care nu corespund. Calitatea nu este bună. Este apă în produs sau diferite momente. Agenţilor economici vreau să le transmit să fie corecţi şi să nu ducă în eroare consumatorul.”

Şi consumatorii au fost îndemnaţi să sesizeze Inspecţia Consumatorilor atunci când le sunt încalate drepturile.

„Calitatea o simţi după maşină, cum merge. Te-ai alimentat odată şi dacă nu merge, atunci la staţia aceea nu mă mai alimentez niciodată. Cantitatea, eu mă uit după kilometraj. Cam mereu e normal. N-am avut probleme.”

„- Suntem deprinşi ca să luăm cam de la aceiaşi staţie Peco. Atragem atenţia şi la preţ.

- Dar la calitate, cantitate?

- La fel, dăm atenţie.”

În Republica Moldova activează 715 de benzinării

author-img_1

Redacția TVR Moldova

Editor