Procesul de documentare și soluționare a contravențiilor va fi digitalizat. Un proiect de lege care prevede acest lucru a fost votat în a doua lectură de 64 de deputați.
Proiectul de lege a fost elaborat de Ministerul Afacerilor Interne. Autorii propun completarea Codului contravențional cu prevederi care să permită documentarea, examinarea și soluționarea contravențiilor inclusiv în formă electronică. În acest context, va fi utilizată semnătura electronică simplă. Acest lucru presupune semnarea de mână și scanarea imaginii într-un fișier sau încărcarea unei semnături de mână într-o aplicație care să permită apoi aplicarea ei pe documente în același format.
Potrivit autorilor, inițiativa va avea drept rezultat sporirea eficienței operaționale, reducerea costurilor și a timpului de așteptare, accelerarea proceselor. Înregistrarea digitală a semnăturilor și a modificărilor documentelor va spori transparența proceselor, va asigura securitatea și autenticitatea datelor și va extinde accesul la serviciile publice pentru toți cetățenii, inclusiv pentru cei din zonele rurale sau cu mobilitate redusă.
În prezent, angajați din 44 de autorități și instituții publice dețin competențe de constatare și examinare a contravențiilor.
Modificările legislative vor intra în vigoare după trei luni de la publicarea acestora în Monitorul Oficial. În aceasta perioadă, Guvernul va modifica actele sale normative în conformitate cu noile prevederi legale.