Actualitate

Angajații CFM, în așteptarea salariilor

Angajații CFM, în așteptarea salariilor

S-au făcut aproape trei luni de când angajaţii de la Calea Ferată din Moldova nu şi-au mai luat salariile. Ultimii bani pe care i-au primit sunt pentru octombrie. În total, restanţele salariale ale întreprinderii se ridică la 90 de milioane de lei. Administrația spune că a făcut tot ce a putut pentru a-şi achita datoriile către angajaţi, dar situaţia financiară a societăţii rămâne complicată din cauza traficului scăzut de mărfuri.

Reprezentanții întreprinderii recunosc că se luptă de mult timp cu probleme financiare dar spun că acestea sunt cauzate de fluxul de mărfuri în scădere, din cauza răzoiului de la hotarul Republicii Moldova.


DMITRI PROHNIŢCHI, şef, Serviciul comercial, Î. S. "Calea Ferată din Moldova": „Cauza este simplă. Fiind o întreprindere de stat la autogestiune noi depindem de traficul de marfă și de acțiunile comerciale realizate pe o perioadă de referință. Este o scădere drastică, de aproape a 30% a volumului de marfă transportată”.


Angajaţii de la calea ferată s-au ferit, în general, să-şi spună păsul în faţa camerei de luat vederi.  


„Vrem să întrebăm și angajații când și-au primit salariul, pe ce lună. Toate întrebările la administrație. – Este adevărat că va întârziat salariile? -Este foarte corect. Și soțul și eu abia trebuie să primim pe octombrie. Altceva ce să vă spunem dacă nici noi nu știm nimic. – Dar nu vi s-a spus de ce este întârzierea, când o să îl primiți? -Nu ni se spune nimic”.




NADIA MIHUŢĂ jurnalist TVR MOLDOVA: „Potrivit conducerii de la Calea Ferată, cei aproape șase mii de angajați și-au primit doar parțial salariile. Deși suntem aproape de sfârșitul lunii ianuarie, muncitorii și-au primit banii cuveniți doar pentru luna octombrie, deci au restanțe de aproape trei luni. Administrația instituției caută soluții pentru a rezolva această problemă”.


Conducerea societăţii de cale ferată spune că a luat măsuri pentru reducerea cheltuielilor, inclusiv prin eficientizare energetică a clădirilor din patrimoniu, dar nu e suficient, bugetul depinzând în mare măsură de volumul de mărfuri transportat.  


DMITRI PROHNIŢCHI, şef, Serviciul comercial, Î.S. "Calea Ferată din Moldova": „Alte acțiuni întreprinse sunt încercări de a atrage și mai mult volum de marfă transportat. Am făcut și o ofertă pentru piață în care absolut toți expeditorii întrunesc volumul transportat au o reducere. Desigur merg tratative cu diferite state vecine ca să fie simplificate unele proceduri”.


Cei de  la Agenția Proprietății Publice ne-au declarat că este o problemă complexă și monitorizează această problemă, dar nu se poate implica în procesele economice ale întreprinderii. În prezent, salariul mediu lunar al unui angajat la Calea Ferată este de opt mii de lei.

author-img_1

Redacția TVR Moldova

Reporter