Din această toamnă, şoferii pot uita de grija purtării permisului de conducere și a certificatului de înmatriculare. Alături de cartea de identitate, datele acestor documente pot fi încărcate în aplicaţia EVO de pe telefoanele inteligente. Iar în cazul unor verificări făcute în trafic de poliţie sau de alţi inspectori ai statului, actele digitale au aceeaşi valoare ca şi cele în format fizic.
Aplicaţia Evo a fost lansată în luna iunie şi, recent, au fost adăugate funcţiuni în sprijinul şoferilor. În aplicaţie se pot introduce acum şi datele despre permisul de conducere sau certificatul de înmatriculare.
PAVEL APOSTOL, reprezentant INSP: „Poliţistul la rândul său, la fel având aplicaţia EVO, are posibilitatea să scaneze acel QR Code ca să verifice actul prezentat, fie permisul de conducere, fie certificatul de înmatriculare. Este foarte benefic şi util pentru cetăţeni, inclusiv şi pentru noi, agenţii de patrulare. Avem posibilitatea să verificăm identitatea, să verificăm istoricul încălcărilor, să identificăm proprietarul unităţii de transport. Ori de ceva timp noi întocmit şi acele procese verbale electronic”.
„Mă folosesc de aplicaţia dată. Este utilă. Recomand la toţi să folosească aplicaţia. - În tarfic când prezentaţi ofiţerilor de parrulare, cum reacţionează? - Foarte pozitiv. Nu-i nicio problemă. - Cam cât timp vă ia ca să vă verifice? - O minută sau două. Nu mult Foarte utilă aplicaţia. - O folosiţi? - Nu. - De ce? - Nu am descărcată încă. - Dar cum vi se pare ? - E ok. Bravo. Ideea este faină. Permite facilitate la şoferi, adică săî aplice şi să nu târâie teancurile de foi cu dumnealor. Cumva noi mergem spre o modernizare. - Dumnevoastră o folosiţi? - Nu, pentru că ia cere o semnătură electronică. Eu sutn la alt operator şi nu poate să presteze asemenea servicii”.
Aplicaţia EVO a fost implementată de Agenţia de Guvernare Electronică prin proiectul Tehnologiile Viitorului Innovate Moldova şi finanțată de USAID Moldova, Ambasada Suediei la Chişinău şi Ambasada Marii Britanii în Republica Moldova.
CĂTĂLINA PLINSCHI, secretar de stat, Ministerul Dezvoltării Economice şi Digitalizării: „Aproape în fiecare lună adăugăm noi funcţionalităţi, noi servicii. Din acest motiv, facem apel către cetăţenii noştri să o utilizeze în mod activ şi de a da un feedback privind utilizarea aplicaţiei. Este foarte important feedbackul colectat de la cetăţeni”.
Până acum, peste 50 de mii de utilizatori au descărcat aplicaţia şi au fost înregistrate peste 60 de mii de documente.