Secretariatul Parlamentului a lansat, ieri, o nouă ediție a Programului de stagii plătite în serviciul public. Șapte tineri își vor desfășura stagiile în perioada 1 noiembrie 2024 – 30 aprilie 2025.
Timp de șase luni, tinerii vor avea posibilitatea să obțină experiență profesională și să se familiarizeze cu activitatea direcției în cadrul căreia au optat să-și desfășoare stagiul: Direcția generală documentare parlamentară, Direcția comunicare și relații publice, Direcția studii parlamentare și Direcția petiții și audiențe.
În perioada de stagiu, cei șapte tineri vor fi inițiați în activitatea Secretariatului Parlamentului și vor învăța despre procedurile administrative, gestionarea documentelor, analiza legislativă, comunicarea instituțională etc. Pe întreaga durată a programului, fiecare stagiar va fi ghidat de către un mentor, care îl va ajuta să înțeleagă mecanismul de funcționare a instituției parlamentare, să se integreze în activitățile instituției și să-și atingă obiectivele de învățare. De asemenea, în această perioadă tinerii vor beneficia de o bursă lunară în valoare de circa 3000 de lei.
Totodată, programul de stagiu prevede un orar de activitate flexibil, astfel încât stagiarii își vor putea continua studiile.
Programul de stagii plătite în serviciul public este dedicat tinerilor cu vârsta între 18 și 29 de ani, studenți sau absolvenți ai instituțiilor de învățământ din țară. Programul își propune să faciliteze înțelegerea procesului de guvernare la nivelul administrației publice centrale, precum și obținerea experienței profesionale în acest domeniu. Stagiile se realizează în cadrul Secretariatului Parlamentului Republicii Moldova, Aparatului Președintelui Republicii Moldova, Cancelariei de Stat, ministerelor și autorităților administrative din subordinea acestora, precum și în cadrul autorităților administrative centrale subordonate Guvernului.