Actualitate

Podul Leova-Bumbăta, funcțional la toamnă

Podul Leova-Bumbăta, funcțional la toamnă

Lucrările de construcţie a drumului de acces şi de instalare a podului plutitor de la Leova au fost realizate în proporţie de circa 50 la sută. Andrei Spînu, ministrul infrastructurii și dezvoltării regionale, a mers pe şantier să vadă cum avansează proiectul. Autorităţile dau asigurări că podul va fi dat în exploatare la toamnă. Pentru acest obiectiv, Guvernul a alocat 250 de milioane de lei.

Potrivit lui Andrei Spînu, acum se lucrează la drumul până la pod, cu o lungime de aproximativ 3,6 kilometri. Muncitorii fac terasamentul şoselei şi al platformei unde urmează să fie amenajat punctul de trecere a frontierei.

ANDREI SPÎNU ministrul Infrastructurii: „Se construieşte drum de la zero, nu se repară, se fac terasamente. Este un efort mare şi un proiect mare. Costurile se ridică la 250 mil. de lei, pe partea Republicii Moldova. Nu facem un drum provizoriu, va fi un drum aşa cum trebuie cu gândul că peste ceva timp acolo va fi şi un pod permanent, nu doar de pontoane.”

Ramp de acces către viitorul pod de pontoane este gata. Totodată, este amenajată zona unde se va instala uzina care va furniza  betonul pentru întregul şantier. La faţa locului au fost deja transportate și stocate 10.500 de tone de amestec nisip-pietriş şi 8.500 de tone de piatră spartă. 

Podul va uni oraşul Leova cu satul Bumbăta, din România, şi va contribui la fluidizarea transportului de mărfuri de mare tonaj. Lucrările de construţie a drumului de acces şi podului de la Leova peste Prut au demarat la mijlocul lunii iunie, pe ambele maluri ale Prutului, şi ar putea fi gata la toamnă.

ANDREI SPÎNU ministrul Infrastructurii: „Colegii de la Adminsitraţia de Stat a Drumurilor, inclusiv cu ministerul afacerilor interne, poliţia de frontieră lucrează într-un regim alert ca acest pod să fie deschis cât mai repede.”

Subiectul podului dintre Bumbăta și Leova a fost readus în atenția autorităților române pe 11 februarie, la ședința comună a Guvernelor Republicii Moldova și României, desfăşurată la Chișinău. Potrivit documentelor, vechiul pod Leova-Bumbăta a fost construit după războiul ruso-turc din anii 1768–1774 şi a fost demolat de sovietici în 1944, pentru a îndepărta şi mai mult Basarabia de România. 

În prezent, pe râul Prut sunt nouă poduri, şase rutiere şi trei feroviare. Autorităţile vorbesc despre construcţia a încă trei poduri: Fălciu-Leca, Răducăneni- Bărboieni şi Stânca-Costeşti. Între timp, alte trei poduri urmează să fie consolidate.

author-img_1

Cristina Popescu

Reporter