De 10 ani, brandul "Pomul Vieţii" este un element cheie în identitatea Republicii Moldova. Nu e doar un simbol, ci o adevărată carte de vizită a ţării şi apare chiar şi pe paşapoartele cetăţenilor moldoveni. Astăzi, la Chişinău, a fost organizată o conferinţă de presă pentru a marca un deceniu de la lansarea Pomului Vieţii.
De 10 ani, brandul de ţară "Pomul Vieţii" face ca Republica Moldova să fie cunoscută în toate colţurile lumii. Acest simbol ne-a însoţit în mai multe contexte: la evenimente mari, precum Expoziţia Internaţională din Dubai, la Summitul Comunităţii Politice Europene de la Bulboaca. Ba chiar poate fi văzut şi în paşapoartele cetăţenilor Republicii Moldova.
NICOLAE PLATON, director, Centrul de Informare și Promovare în Domeniul Turismului: Graţie promovării intense realizate în anul 2015, ţara noastră a sărit cu 28 de poziţii în clasamentul dezvoltarea turismului de aventură realizat de ATA. Republica Moldova a fost declarată drept a doua cea mai îmbunătăţită destinaţie turistică din lume la categoria ospitalitate şi siguranţă.
În anii 2009-2013, numărul turiştilor care au vizitat Republica Moldova abia de ajungea la 100 de mii. Conceptul de brand de ţară a avut un impact important asupra acestui aspect, susţin specialiştii. Asta deoarece, în 2016, numărul celor interesaţi de Moldova a depăşit 120 de mii. Iar anul trecut, ţara a fost vizitată de peste 195 de mii de persoane.
NUMĂRUL TURIŞTILOR
2009- 59 563 de turişti
2013- 95 640 de turişti
2016- 121 340 de turişti
2023- 195 447 de turişti
DIANA LAZĂR, director, "Industria Vitivinicolă" a Proiectului USAID: Ceea ce am văzut în parcursul lansării a brandului de ţară nu a fost altceva decât una din primele activităţi în care s-a lucrat tripartid: autoritatea publică, sectorul privat, în speţă industria turismului, dar şi al treilea element foarte important şi anume elementul societatea.
IRINA TOLSTOUSOV, director adjunct, Agenţia de Investiţii: Suntem în pregătiri pentru următoarea expoziţie mondială Expo Osaka şi deja lucrăm cu identitatea pavilionului nostru ca să povestim lumii întregi despre Moldova, patrimoniul, dar şi Moldova contemporană, iarăşi prin identitatea Pomul Vieţii că ne reprezintă ce suntem acum.
Brandul "Pomul Vieţii" a fost lansat pe 20 noiembrie 2014, de Agenţia Naţională a Turismului din Republica Moldova.