Reparaţia podului de pe strada Mihai Viteazul din Chişinău nu va fi gata nici în vara acestui an, aşa cum au promis autorităţile după mai multe amânări. La şedinţa operativă de astăzi a Primăriei, viceprimarul Ilie Ceban a anunţat un nou termen pentru finalizarea lucrărilor – sfârşitul acestui an. Şi costurile lucrărilor au crescut până la 128 de milioane de lei, de la 77 de milioane de lei iniţial.
SORINA GOLOVATIUC, jurnalist TVR MOLDOVA: „Podul de pe strada Mihai Viteazul din Chişinău, aflat în reparaţie încă din anul 2022, continuă să dea bătăi de cap şoferilor, dar şi pietonilor. După multe amânări, porţiunea la care se lucrează acum trebuia să fie gata în vara acestui an. Astăzi, însă, autorităţile locale au anunţat că termenul a fost prelungit, din nou, până la finalul anului”.
Şoferii care sunt nevoiţi să traverseze zilnic podul spun că, mai ales în orele de vârf, se formează cozi lungi de maşini şi de aceea pierd timp şi cosumă mult combustibil de pomană.
„Eu de două, trei ori pe zi pe aici trec şi este foarte greu. Sunt ambuteiaje? Da, din cauza podului. Este blocat Chişinăul. Sunt multe ambuteiaje...Cum se circulă în această zonă? Greu, foarte greu...dar sperăm că în viitor totul va fi bine. Permanent ambuteiaje, dimineaţa, seara este mai bine. Încercăm să ne descurcăm”.
Autorităţile au încercat să ofere o explicaţie pentru această nouă întârziere a finalizării lucrărilor de reabilitare a celui mai mare pod din Republica Moldova, care leagă sectorul Rîşcani de centrul oraşului.
ILIE CEBAN, viceprimar, Chişinău: „Au mai fost identificate în urma executării lucrărilor şi deschiderea fundaţiilor coloanelor, s-a constatat o discrepanţă esenţială în documentaţia arhivistică şi realitatea în teren. Podul a fost construit în 1974. Din acel moment, nicio intervenţie capitală nu a fost făcută la acest pod, doar întreţinerea curentă”.
Lucrările de reabilitare a aceastui obiectiv trebuiau finalizate până la sfârşitul anului 2024, conform declaraţiilor autorităţilor locale. Ulterior, termenul a fost prelungit de mai multe ori. Lucrările sunt efectuate de trei companii, una din Ucraina şi două din Republica Moldova, şi costă 108 milioane de lei, din bugetul municipal.
REPORTER: SORINA GOLOVATIUC Imagine: Mihai Lisnic