Actualitate

Oficial român: „Intrăm într-o nouă eră a dezvoltării infrastructurii de transport peste Prut”

video

Republica Moldova şi România fac noi paşi pentru construcţia celor patru poduri peste Prut. Astăzi, la Chişinău, s-au semnat contractele de finanţare pentru studiile de fezabilitate. Momentul a făcut parte din reuniunea grupului de lucru moldo-român în domeniul transporturilor, desfăşurată în perioada 5-7 februarie.

IRINEL IONEL SCRIOŞTEANU, secretar de stat, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, România: „Începând de astăzi intrăm într-o nouă eră a dezvoltării a infrastructurii de transport peste Prut. Un pas istoric, necesar pentru consolidarea infrastructurii de pe ambele maluri ale Prutului, pe care îl facem împreună. Colaborarea pe care o avem cu ministerul omolog din Republica Moldova este una din ce în ce mai bună.”

VLADIMIR BOLEA, ministrul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale, Republica Moldova: „În spatele la toate acţiunile făcute de Ministerul Infrastructurii stau oamenii, cetăţenii care vor beneficia de tot ce înseamnă infrastructură comodă, extrem de confortabilă şi axată pe interesul lor. Tot ce facem noi se pliază pe oameni şi pentru oameni.”

Vor fi construite poduri peste Prut între localităţile Costeşti-Stânca, Leova-Bumbăta, Leca-Fălciu şi Bărboieni-Răducăneni. Contractele de finanţare au fost semnate la Chişinău de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România şi compania care a câştigat licitaţia pentru întocmirea acestor documente. Cele patru studii, care se vor termina în aproximativ un an, vor fi finanţate din bugetul de stat al României, iar costul total se ridică la 4,4 milioane de lei româneşti.

CRISTIAN PISTOL, director general, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, România: „Îmi doresc ca odată cu realizarea tuturor acestor investiţii conectivitatea Republicii Moldova cu România să fie una mult mai bună pentru a facilita atât traficul de persoane, cât şi tranzitul de mărfuri de pe teritoriul celor două state.

MARIUS PĂNUŢĂ, director general, compania câştigătoare a licitaţiei: „Acest proiect nu presupune doar realizarea podurilor în sine, dar şi realizarea punctelor de frontieră destul de complexe din punct de vedere al proiectării şi execuţiei, mai cuprind şi partea de drumuri de legătură care asigură legătura dintre drumurile noastre naţionale, vama şi traversarea către Republica Moldova”.

Un alt proiect important şi simbolic pentru Republica Moldova vizează construcția podului de la Ungheni. În acest caz, lucrările vor demara pe 26 aprilie. Obiectivul va fi denumit simbolic "Podul de flori", o trimitere la evenimentele emblematice din 1990. Potrivit Ministerului Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale de la Chişinău, în următorii ani, Republica Moldova şi România vor avea 10 poduri reabilitate sau nou construite peste râul Prut.

author-img_1

Lidia Gorka

Reporter