Cei trei bărbați reținuți în dosarul de contrabandă cu armament de la vama Albița au fost aduși sâmbătă în fața instanței. Procurorii au cerut câte 30 de zile de arest preventiv pentru fiecare dintre aceștia.
ACTUALIZARE. Judecătoria Chișinău, sediul Ciocana, a dispus arestul preventiv pentru 30 de zile pentru cei trei suspecți reținuți în dosarul camionului cu muniții.
Directorul firmei implicate a negat orice legătură cu transportul.
„Oameni buni, v-au aruncat niște oase, căutați carnea. Eu nu am nicio răspundere. Eu din presă am aflat. Așteptați un pic și veți afla totul din anchetă… Dacă figurează firma mea, nu înseamnă nimic. Eu nu am făcut absolut nimic”, a declarat directorul firmei.
Ceilalți reținuți nu au dorit să comenteze.
Încărcătura a fost depistată în noaptea de 20 noiembrie, în jurul orei 3:00, la intrarea în România prin vama Albița. Conform documentelor oficiale, camionul transporta „componente metalice” cu destinația Israel.
Citește și: Noi detalii în cazul camionului cu armament depistat la vamă: Încă o persoană a fost reținută
Un vameș din Republica Moldova a avut suspiciuni și a alertat autoritățile române. În urma scanării camionului, s-a descoperit armament nedeclarat: 20 de lansatoare de rachete antitanc, 7 lansatoare de grenade, cu muniție aferentă, elemente pentru două drone de atac.
Autoritățile din România au deschis un dosar penal pentru constituirea unui grup infracțional organizat, specializat în contrabandă calificată de armament.
În R. Moldova, a fost deschis un dosar penal privind contrabanda cu arme şi muniţii. Procuratura pentru Combaterea Criminalităţii Organizate şi Cauze Speciale a constituit o echipă de investigații cu Serviciul Vamal, ofiţerii INI şi reprezentanţii Poliţiei de Frontieră.
Citește și: Carp face dezvăluiri despre persoanele reținute la vamă: „Arme rusești din perioada sovietică”
Lilian Carp, președintele Comisiei parlamentare pentru securitate națională, apărare și ordine publică, a declarat la emisiunea "Punctul pe Azi" de la TVR MOLDOVA că armamentul şi muniţiile este de producție sovietică sau rusească, și nu occidentală, iar camionul implicat nu a traversat frontiera cu Ucraina.
Potrivit informațiilor ZdG, firma implicată ar avea doar trei angajați, dar un profit net de 1,27 milioane de lei în 2024.